> Nem, a wifihez kicsit tobb kell. Dugd be a gepet madzagos halozatba,
> tegyel fel gyari kernelt (ha nem az van) + firmware-iwlwifi (non-free),
> network-manager, network-manager-gnome es mukodik. Ha nem tetszik a
> network-manager, akkor esetleg wicd, bar a network-manager mar kozel sem
> olyan idegesito, mint regen volt.

A kórtörténethez adalék:
Ugyanazon a gépen volt Windows7, és frissítettem Windows10-re. Ekkor a
linux megbolondult, journal.errorokat írt ki nekem. Elképzelhető, hogy a
Windows működéséhet háttér-partícióra van szükség?

Újra telepítettem a linuxot a Jessie live lemezről, WIFI segítségével.
Beállítani nem tudtam, de volt alul a menüsoron egy kis WIFI szimbólum.
Arra rákattintva be lehetett írni a jelszót, és volt WIFI.

No, itt követtem el a hülyeséget. Rákattintottam a menüsoron, hogy a KDE
indítóikont rakja be baloldalt lent. Be is rakta, de most nem látszik a
WIFI indító szimbólum.

Működik a wifi-radar, látom az épület összes hálózatát, de kapcsolódni
nem tudok. Akár kézi, akár automatikus kapcsolódást választok, nincs
hálózat. ifconfig szerint van address, broadcst, netmask route, de
kapcsolat; az nincs. A KDE indítóablakban nem látszik a network-manager,
és a wicd sem (tehát nem tudom az indító parancs nevét). Most
megpróbálom megnézni, mi van a deb belsejében; milyen parancsra indul.
Tulajdonképpen nem tudom, hol tárolja az SSID-t, és van IP address,
holott a család összes gépe DHCP-vel kap címet a routertől.
Alternatív megoldásként felrakom a GDM csomagot.   Üdv, János