Hi!

Szerintem az MX-re nem kell címlista.

Ha az én MX-em küldi nekem a levelet és nincs ilyen rcpt akkor nem
visszadobom 5xxx-el, hanem kuka.
Ez azért nem teljesen RFC kompatibilis megoldás!
Melyik RFC-nek nem felel meg?
Amelyik szerint levél nem tűnik el "csak úgy".

Ha egy levél átvételre került azon felkiáltással, hogy becsszó kézbesítem, akkor ha ez bármi miatt mégsem lehetséges, akkor értesítenem kell a feladót. A feladó értesítésétől egy esetben tekinthetünk el: ha a feladó fiókja is elérhetetlen.

Azzal, hogy te azt mondod, hogy ha a levél az MX-ről jön és a címzett nem létezik, akkor eldobod a teljes levelet, a feladó értesítése nélkül, szembe mész ezzel az
ajánlással.
Ráadásul nem látom be, hogy ugyanaz az ellenőrzés, ami az elsődlegesen
elvégezhető, a másodlagoson miért nem elvégezhető? Csak mert ez élből
jelenti azt is, hogy a két gép eltérő szabály rendszerrel fut. Nekem az tűnik
logikus szabály rendszernek, hogy bármely mail szerverem is veszi át a
levelet, ugyanaz fog történni vele. Esetedben viszont van olyan levél, amit
az elsődleges azonnal kirúg - 500, menjél innen -, a másik átvesz - 200, rendben -, majd amikor továbbítaná az elsődlegesnek, az átveszi és simán eldobja a levelet,
azaz nyomtalanul eltűnik. Nem ugyanaz a kettő!

Zsolt