3 feb 2009 kl. 02.37 skrev Andreas Davour:

> Som sagt.

Jag tror inte att ABCL är lika välintegrerad. Åtminstone inte på det
sätt jag menar.

> Sedan kvarstår då frågan varför en JVM skulle vara önskvärd.

Man kanske redan har ett Javaprogram, eller vill använda
Javabibliotek. Då är JVM:en given, och man vill ha bästa möjliga
integration, så att klasser skapade i det ena språket är tillgängliga
och ser likadana ut i det andra, och så vidare.

Björn Lindberg