> (Under 2011 var den här listan helt tyst, så jag tänkte att
> *nånting* ska väl hända i år.)

Nu blev mars helt tyst också.  Man kanske skulle ha ambitionen att
skriva något varje månad?

Så här på årsdagen av den commit som införde lexikal bindning i Emacs
undrar jag:

1. Är det någon som använder Emacs Lisp?  (Utöver i sin .emacs.)

2. Är det i så fall någon som testat att använda lexikal bindning och
har några erfarenheter?

Se t ex här för lite information:
http://technical-dresese.blogspot.se/2011/04/brief-demonstration-of-emacs-new.html

För min del funderar jag på att testa i min hobby-implementation av CL
i Emacs.  Det borde ge någon form av vinst, i stället för som förut då
jag var tvungen att simulera lexikal bindning med den existerande
dynamiska bindningen.