Не мислех, че ще се наложи да правя уточнения и да откривам
колелото, но така се получи. Групата има 2 основни
проблема, които пораждат т.нар. СПАМ:
1. Често се поставят въпроси, на които вече многократно е
даван отговор, като тенденцията е това да продължи и в
бъдеще.
2. Хората, които предлагат разрешение на проблемите, често
се отплесват до теми, които нямат отношение към въпроса.
Макар че нерядко тези отплесвания са полезни, защото
поставят нови проблеми.

За да разрешим тези проблеми, не е нужно да се прави втора
мейлинг-листа и така да ги отлагаме в бъдещето. Тяхното
съществуване се дължи на няколко
причини:
0. Търсачката не работи добре.
1. FAQ-ът на групата не е стигнал доникъде.
2. Често отговорите са неадекватни.

0-->Спас не е нужно всеки път да обяснява пред какви
трудности е изправен по поддръжката на листа и сайта. За
никого не е тайна, че той би се справил блестящо, ако имаше
8 ръце, 4 глави със съответния брой очи, нямаше личен живот
и спеше 3 часа в денонощието. И Beezdi като толкова иска да
помогне на Спас, нека не го оставя сам в разрешението на
този проблем.
Спас(ителю), наистина те упрекнах, защото в контекстът на
онова писмо показваш неразбиране на онези отминали събития
+ не въвеждай хората в заблуждение, като не си спомняш
точно фактите. Упрекът можеш да го приемеш и като изблик на
емоционалност - няма да се разсърдя. Нали съм жена и
знам, че това предварително ми е простено :) Това, обаче,
не са важни неща и не си заслужваше да им обръщаш толкова
голямо внимание.
1-->Наистина, не знам докъде е стигнал този проект. Факт е,
че той е нужен, за да се ограничи спам-а. Много искам да
помогна, но няма да бъда полезна - нямам И-нет в къщи. Ако
мислите, че това не пречи - пишете ми и ми кажете как да
помогна.
2-->Без коментар - причините са разнородни.

За да се елиминират тези причини, има няколко възможности:
а) прави се нов мейл-лист и за ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ те няма да
действат - не е за препоръчване, защото проблемите отново
ще се появят;
б) правим организация, събираме се и на място решаваме
какво трябва да се направи и кой да го направи (по
доброволен признак). В групата не можем да си разпределим
задачите, защото обещаваме да помогнем, но като прочетем
още 2-3 писма, забравяме за това обещание. Все пак четенето
на писма въздейства само върху едно сетиво и после лесно се
забравя. Съберем ли се на едно място, всеки може да
определи какво може да направи, без да се отплесваме в
ненужни подробности. Дори и това да стане, могат да се
кажат много повече неща и отново да се върнем към темата.
Ако това се случи в листа, ще прилича на спам. Така ще
можем да помогнем за разрешаване на проблеми относно
поддръжката на листа - все ще успеем да съберем пари за
още памет и нов твърд диск и разни други работи. И вместо
Beezdi да набеждава В.Вълчев едва ли не за "Мистър
Фондация", да се съгласи, че една организация ще бъде
изключително полезна (може би следващият път той ще
провъзгласи и "Мис/Мисис Фондация").
в) оставяме механизма на автоматично възстановяване на
равновесието да си свърши работата. Аз, например, вече
предпочитам да заделя час-два, за да си прочета
документацията, вместо да поставя въпрос и да чакам поне 3
часа, докато получа смислен отговор. Недай си, Боже,
проблемът да е спешен, да попитам вечерта и да чакам до
другия ден, за да предложи някой добро решение. Въпросът е
дали ще успеем да направим организация, преди този
механизъм да се задейства. Ако не успеем - това е
препоръчителния вариант.

Това, че отговорих на писмото на Beezdi, не е защото
тепърва усещам някакво напрежение. Същото напрежение вече
витае в групата от около 7-8 месеца с разни недомлъвки, че
се пишат глупости и т.н. Писмото за СПАМодацията просто ги
обобщи.

Това е.
Роси
ПС: това за динозаврите породи много въпроси, които не са
толкова важни. За да няма повече неяснотии, ще обясня кого
съм имала предвид: хора, които от създаването до ден-днешен
оформят по един или друг начин облика на групата. Хора с
някакъв имидж (не img:) и авторитет, на които понякога се
налага да влязат в ролята на полски пъдари, за да върнат
заблудените овни (овците сме малко) в стадото. Както и да е.
По мои лични наблюдения много рядко се появяват писма по
въпрос, различен от GNU/Linux.Така че това не е сериозен
проблем.
Постави най-добрите сайтове, търсачки, поща...на едно място: http://gbg.bg/toolbar/