Ne e nuzhno da quote-vash celiq message ... izstrii izlishnoto i dobavi
vyprosa v context-a ... sam se sestash 4e ste spestish dosta useless stuff na
vsi4ki v listata ;-) .... Molq da blagodarnostite ... no systo ne e nuzhno da
quote-nesh 4k mail samo za tova ... vizh ako ima da pitashi drugo s tozi mail
e drug vypros ...
Ne 4etesh documentaciqta ;-) ... dori i tazi koqto idva s tvoqta distribuciq
(a sym siguren 4e s Mandrake idva dosta i mozhe bi i dosta e prevedena na
bylgarski i HTML'ed i t.n. ) ... nqma losho da pitash ... no ne4etejki docs
nisto ne stava ... prosto trqbva da znaesh kak sam da si pomognesh i posle i
drugite ste ti pomognat ... Az propusnah v prednite replies da ti obadq pyrvo
da 4etesh http://linux-book.hit.bg/html_files/

(requets kym Spas, ako ne hosting, pone slozhi edin link kym vtoriq book, i
ponezhe v messages do listata se append-va site-a na grupata, veroqtnostta
new users da idat da q pro4etat e po-golqma, ste se spestqt dosta redundant
vyprosi i trafik )

Sam ste se oriqntirash koi glavi da 4etesh, to si pishe i e na bylgarski ...
Mandrake e vzet za primer, pishe i za kernel-a + modulite , kak se compilira
instalira i t.n. Ima i nqkolko dumi za programni sredi ... Sled tova 4etesh
slednite docs:
man man
man info
man bash
man csh
man tcsh
man make
make autoconf
man cook
man gcc
man ld
(vmesto "man", mzhesh da 4etesh i info <stuff>)

I vse si mislq 4e stom ide re4e za project v ramkite na universitet (ti
pyrvona4alno popita za Solatis Threads, blah zna4i trqbva da imate ideq malko
ot C i compilers ). Am vqrvam si se zapoznal s docs na site na library-to
ScTL ...

Hmmm, otna4alo si pomislih 4e ste se zasilili da portvate nqkoq open source
prilozhinie koeto polzva Solaris threads (takiva open source programi rqdko
se namirat, vsi4ko e zatvoreno po princip) kym Linux i FreeBSD (POSIX threads
support v kernels) , (note Solaris kernela razbira i ot POSIX threads), ta za
tova mi stana interesno ... sega si mislq 4e si student na koito mu e dadena
nqkakva kursova rabota i se 4udish kak da minesh naj-tynko ... Pak da kazha
nqma losho da popitash ... ama si lis4i 4e ti ne ibavash da 4etesh nikvi docs

>   Znachi proverih s tezi dvete komandi koito mi beshe napisal za da
> podkaram flopito. Pyrvata komanda poznava che flopito mi e 1.44. Vtorata
> komanda obache iavno ne namira flopi kato ustroistvo zashtoto kato ia
> izpylnia mi vryshta slednoto:
>                     1 ramdisk
>                     2 ide0
>                     3 md
>                     4 ide1

hmm, trqbva da ima i "fd"

> Tova me navejda na misylta che moje bi naistina draivera na flopito ne e
> zaerden ili ne e kato Kernel modul kakvoto i da znachi tova! Greshkata
> koiato mi dava kato se opitam da mount-na flopito e "Unknown block
> device!"

za Linux kernel-a + kernel modules pishe v knigata ... V slu4aq kernel-a pri
h/w probing-a otkriva floppy-to no neznam zasto ne zarezhda driver-a koito
ivno e kato kernel module, a ne e zakompiliran v samiq kernel image.

v predniq post ti kazah da 4etesh: man lsmod, vizh i SEE ALSO naj dolu... Ako
imash source-a na Linux kernel, v /usr/src/linux/ , tam ima i direktoriq
Documentation.... vizh floppy.txt i modules.txt

modulite na tekustiq kernel (tozi kojto e zareden v momenta), sa v (izpylni):

cd /lib/modules/`uname -r`

tam nqkyde ima floppy.o ... opitaj:

insmod floppy
lsmod

slagash edna disketa , formatirash q s mke2fs (man mkfs, mke2fs, i t.n.),
mount ...

Neznam kakyv e problema s floppy-to, no mozhe da se nalozhi da compilirash
kernel ili module za floppy-to ... to si pishe v linux-book-a ...

Ta, 4eti 4eti 4eti ... i pak pitaj ... nqma losho da pitash, no kato te
usetqt 4e ne 4etesh docs nikoj ne ti otgovarq (az systo ne obi4am da 4eta
docs, no tova si e moi problem ;-) ... ste vidish 4e taka nestata ste ti
vyrvqt po-byrzo ... a i tezi koito ti otgovarqt ste im e po-lesno ... qvno v
listata ima programisti koito sa dosta naqsno s troq proekt, no si myl4at i
pasuvat za sega ... stoto case-a maj im se vidi dosta podozritelen ... i ne
im se vliza v dylgi i shikori obqsneniq ...

--
Greets, fr33zb1
[catching up with Sid (the boy next door who destroyed toys :-)]