Здрасти Петко,

On 17 01 2003 17:13, petko dimitroff wrote:
> znachi tryabva da si opishesh dyalovete vyv faila
> /etc/fstab
> tam si se vizhda kak tochno da go napravish...

за съжаление не си прав ;-) .
Предназначението на файла /etc/fstab във всички Unixes от 4.0BSD насам е едно
и също - man fstab;-). Питащия явно има проблем с целостта или формата на
файловите системи (които иска да монтира ръчно с mount или автоматично при
зареждане на системата, e.g. от fstab) които лежат в дяловете които той е
заделил. Какво е правил с тях (дяловете, e.g. partition table, и filesystems)
само той си знае. Ако ги е повредил по някакъв начин бърникането по fstab не
може да му помогне.

> a za MBR ne znam dali mozhesh da go izchistish , no v
> http://www.linux-bg.org imashe edna statiya kak da si napravish boot
> menager pod win98 i po tozi nachin izbyagvash MBR, t.e. nito edna OS en
> pishe tam...

това също е невярно. Винаги (поне на x86 машини, а би трябвало и при другите
архитектури да е така, освен ако не се решава по друг начин на BIOS ниво, а
при някои архитектури той е като цяла операционна система;-) първото нещо
което се прочита и стартира от диска е master boot record-a (първите да речем
512 bytes). Там е направен запис от boot manager или boot loader (разликата
между които вярвам знаеш) , (там също е записана и partition table) които да
го играе като диспечер за пренасочване за четене на други boot records (на
този физически диск или друг), e.g. manager или зареждане на дадена ядро на
дадена ОС, e.g. loader. Т.е. с програми като LILO и GRUB правиш записи в
(master) boot records (те са хем manager хем loaders, boot magic например е
само manager, щото не може да зареди никоя ОС без съответния loader). MBR
Може да се чисти по много начини като най-лесния е с презапис (може и с dd,
но трябва да се внимава). LILO може да възстанови старото му състояние (не
само на MBR-a, а и на които и да е boot record) с lilo -u (mam lilo).

--
Greets, fr33zb1
constantly syncing 'Deb ee n' GNU/Linuz sID.