On Thu, 2003-01-23 at 22:09, Peter An. Zyumbilev wrote:
> Zdraveite,
> s risk da blesna sas svoiata nekompetetnost kkavo znachenie imat tia 10
> shrifta ?

Това е (ще бъде;) просто първaтa сериозна фамилия висококачествени,
свободно разпространяеми (включително и за комерсиални цели), свободни
за модифициране векторни шрифтове покриващи трите основни сегмента
(serif, sans-serif и monospaced).

в горното обърни внимание първо на:-
 - свободни за разпространение (включително и за комерсиални цели) -
това знацчи, че и баба ти може да ги включи в следващата си супер
хай-тех дистрибуция без да плаща нищо на никой.
 - висококачествени - това включва всички магии, които са необходими за
да изглежда един шрифт добре във всякакви размери и при всякаква
употреба (печат, екран) а именно (hintиng, kerning, embedded bitmaps....
други неща за които си нямам представа).

2xxxx-те безплатни шрифтове, които споменаваш по-долу не се класират или
по едната категория, или по другата или и по-двете заедно.

Благодаря на Шопов, че пръв е реагирал и е задал директно болния за нас
въпрос за кирилицата :)  Отговора е меко казано уклончив, но все пак
вдъхва някакъва минимална надежда.
Ще се радвам ако някои по-добре запознат с правната страна на въпроса
коментира положението с авторското право върху шрифтове на наша и
евентуално на руска, сръбска, македонска и монголска почви ;)

Поздрави
Янко