Здравейте!

Наистина ми е невероятно спешно да получа акъл. При клиент спряха работа 2 CNC машини
заради непонятен за мен проблем в 1ния от компютрите на 2рата машина (този компютър е
всъщност сървър за малката мрежа, в която и 2те машини работят и без него и 2те са
мъртви).

Опитвайки се да променя IP адреса на сървъра установих, че съм загубил eth0 - изведнъж
просто изчезна като устройство. Имам само loopback (lo) и нищо не мога да направя, за
да си доведа обратно eth0. 'service network reload' ми дава следното:

Bringing up device eth0:  8138too device does not seem to be present,
delaying eth0 initialization.    [FAILED]

'service network status' дава:

Currently configured devices:
lo eth0 ppp0
Currently active devices:
lo
eth0 down

При рестартиране на компютъра в съобщенията въобще не фигурира "Bringing up device
eth0...", както и в съобщенията изведени от 'service network restart'...

Простете ми, далеч не съм вътре в Линукс, но съм в позицията на единствен тук, който
поддържа въпросните CNC машини, които са ключови за производството на клиента ни.
Спирането им е направо бедствие...

LAN-картата показва признаци на живот - RX-светодиодът мига. Смених слота - няма
промяна. Нямах под ръка друга карта, за да проверя хард- или софтуерен е проблемът.

Молбата ми е за подсказвания и идеи за проверка за потребител-лаик с доста жега под
(_._)...

Андрей