Здравей!
Поведението което описваш е много сродно на usb клавиатура която забива като
заредиш usb модулите, защото дотогава е емулирала ps2

неща да пробваш:
1 влез в single mode от lilo-то, тогава не зарежда модули, виж на кой модул се
успива чрез modconf
2 влез през ssh ако можеш
3 linux-laptop-howto (RTFM)
4 google (STFW)