На Wed, 1 Oct 2003 11:39:41 +0300 Борис Йорданов написа:

>Но не съвсем. Нали трябваше да има и други издатели на сертификати? Аз
>не искам да си купя от ИО, къде ми е възможноста за избор?

 Почти никъде. :((
 Проблемът е в държавата: На практика, както ти е ясно, идеята трябва да е за държавен
keyring. Така казано, на нас ни звучи пределно ясно, но на тях май им е мътна и
кървава цялата история с електронните подписи - доколко са електронни и доколко -
подписи.

 Значи, може да се направи всяаккъв keyring, но ще е официален електронен подпис за
държавната администрация само в момента, в който държавата каже "А, е те тоа яз го
знам кой е". Тоест трябва да има keyring, в който да участва държавата, представена от
нарочен свой орган. Съответно в този орган трябва да има механизми за контрол на
влизащите данни - доколко са верни и т.н.

 И като се замислиш така, наистина става мътна и кървава работата. Нормалната мисъл на
държавния чиновник ще е да направи/вземе/наеме фирма, която да е негов монополист и да
върши тази работа.

 И точно това се случва. Поне според мен..
 Е, ние бихме го помислили по друг начин - например системата да е отворена и някак
разпределена между много доставчици. Но има проблеми, като например автентичността на
данните, с които се регистрирам (когато става дума за достъп до по-поверителни мои
данни).
 Не знам..

 Едно е сигурно - държавата няма да участва сляпо в keyring, прави си свой и го прави
както си иска, именно - ...с Microsoft и собственически формати..

--
Ясен Праматаров
  aka Turin
        • ... Kliment Ognianov