> Няма нужда да се съобщава новият MAC адрес на мрежовото устройство,
> просто трябва "lease"-a в DHCP сървера на доставчика да престане да е
> активен-това може да стане или като "expire"-ne,или като се изтрие,преди
> това няма как да си вземеш ново IP-изобщо според мен,проблема при теб е,че
> сменяш постоянно мрежовите си устройства,ако те са настроени добре под
> каквато и ОС да ги пуснеш след като изтече това време на "lease"-a,би
> трябвало да имаш интернет...

    Всички сте останали с грешно впечатление, че непрекъснато сменям
    начина на свързване. Това, че обясних какво съм правил не значи, че
    го правя непрекъснато. С Макроникс-а бях почти два месеца. С 3СОМ-а
    съм около месец. USB-то съм го пробвал 3 пъти. Като се върна на мрежова
    карта и изчакам известно време всичко си тръгва, но само под Windows.

> а колкото до нивата на сигналите,CMTS-и и т.н,няма никакви проблеми с
> тях,щом лампичката на модема ти свети-това означава,че до него всичко е
> наред,проблема е при взимането(даването) на IP адреса

    Точно тук е проблема. Картата е настроена да си взима адреса от DHCP.
    Това е настройката по подразбиране на Knoppix-a. Използвал съм го
    десетки пъти на работа. Компютрите си взимат адрес и си работят без
    никакъв проблем. Имам и компютри с Windows и Debian (инсталиран
    от CD-то на Knoppix-a) и при тях няма този проблем при преминаване
    от едната  OS към другата и обратно. Но там все пак е обикновен LAN.

    Мойта логика, че всичко трябва да действа аналогично явно не е правилна.

    Между другото опитах с LiveCD-то на Mandrake. Там си поиграх с
    dhclient-а и успях да установя връзка. При Knoppix-a се ползва pump.
    Явно при pump има някаква особенност, която съм уцелил един
    единствен път.

Явор Атанасов