<no regret>

Апропос за какви VLAN си говорим?
А и чак 100 май са прекалено. Или идеята е да имаш по tag id на хост?

Въпросът е, че преспокойно можеш да разтагваш VLAN на суитч и/или група от
суичове (около 20 лева за 1 с осем порта в зависимост от производителя), като
по този начин рязко намаляваш броадкаста, който ако не се лъжа може лесно да
се изчисли по брой хостове в сегмент, но аз съм много зле с математиката и
оставям сложните математически изчисления на теб за задачката:

"С колко пъти ще бъде намален сумарният броадкаст трафик, ако разцепя мрежата
САМО на 2 VLAN-a"
а) подусловие "При същите входни данни да се изчисли за 3 VLAN групи"
б) подусловие "След извършване на изчисленията за N на брой VLAN-и (N e
[1,4095]) да се намери оптималният брой "
в) подусловие "Полученият след засечката резултат, да бъде изведен в проценти
намаляващ броудкаст трафик"

Понеже освен това не съм много наясно как и с какво се яде "мрежовият дизайн",
затова не съм се замислял за чисто естетическите му страни.

Що се отнася до плетеницата от 100 кабела странно....
Как ли се оправят например AOL? Сигурно им е много оплетено.

Естествено няма да мине без известни инвестиции, но няма как.

Естествено ако цялата ти мрежа е от суичове, които спират VLAN фреймове
интерпретирайки ги  като giants, то тогава работата става дебела защото ще ти
се наложи да подменяш.

</no regret>

Пейо

--