Здравейте другари и другарки

Днес света оплака краля на попа. Няма начин когато си живял цял живот "с
него"!!!

На служебния ми лаптоп мислех си че имам диск 160GB но се оказа че имам диск
 WD Scorpio
Blue   PATA 250 GB. И в мен избуя желанието да си сложа Дебиан Льени тестинг.
До днес ми беше проблем с netinstall iso 180MB да го намеря тестинг, все
намирах стейбъл. Но днес намерих в сайта на Дебиан къде са малките тестови
нощтни билдове от по 180 меги -> http://www.debian.org/devel/debian-installer/

Освен това се оказва че в компютърчето(то горкото е с непораснало екранче от
12.1"      ) има 2Гъ рам. Желанието ми е swap-а да се създава в паметта, а ако
може и /tmp да се създава там.

1. Дали вие ще кажете че той линукса ще използва до дупка паметта, до
последните 1980 мегабайта и тогава ще суапва?
2. И дали е рентабилно /tmp да е в паметта или това са излишни еквилибристики
които само ще ми усложнят живота а няма да ми подобрят бълзодействието на
компютърчето?

Чакам мнения всякакви!

 Best Regards
Alex Panov