Ada yang bisa menjawab pertanyaan ini

-----Original Message-----
From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED]
Sent: Thursday, August 18, 2005 7:11 AM
To: [EMAIL PROTECTED]
Subject: Question

 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Pak  Irwan,
Saya menyimak di TV mengenai Al-Quran sampai ke intinya di bawah ini :

"30 juz Al‑Quran, yang mengandungi 6666 ayat, terhimpun dalam AL‑FATIHAH dan
AL‑FATIHAH pula terhimpun dalam BISMILLAHIR RAHMAN NIR RAHIM. BISMILLAHIR
RAHMAN NIR RAHIM terhimpun dalam 'Alif'. ' ALif' terlindung dala

Pertanyaan saya seperti berikut:
1).        Apakah pandangan Bapak berkenaan pernyataan di atas, harap Bapak
dapat perjelaskan dengan lebih mendalam?

2).        Saya juga difahamkan 'Alif' yang terlindung itu adalah SirrNya
(yakni Rahsia Allah)‑ minta Bapak mengupas persoalan ini‑ Apakah Rahsia antara
Allah dan manusia.?

3).        Saya juga pernah terbaca bahawa 'Ba' itu rahsianya pada
titiknya‑minta penjelasan Bapak.

4).        Minta Bapak perjelaskan tentang Hakikat kejadian manusia bermula
daripada Nur Allah & Nur Muhammad sehingga terciptanya NAbi Adam a.s.?

والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Herry B

http://us.click.yahoo.com/dpRU5A/wUILAA/yQLSAA/TXWolB/TM