Benvolguts amics, com sabeu, en el seu moment, ja hem vaig manifestar obertament perquè a la llista de memòria històrica poguessin arribar altres missatges que coincidissin amb les inquietuds i les sensibilitats dels membres que l'integren, ara bé, us vull recordar que arran del debat sobre si la llista s'havia de centrar, exclusivament, en el tema de la memòria històrica, alguns membres demanaren la baixa. Ara, que pareixia que el debat estava tancat, resulta que la llista s'ha obert a tota casta de missatges. Jo no us he tornat a enviar res per no alterar el funcionament establert, com quedam, idò?.

Neus Picó

From: "Àngel" <[EMAIL PROTECTED]>
To: "Memòria de Mallorca" <[EMAIL PROTECTED]>
Subject: Una proposta
Date: Thu, 12 Feb 2004 13:03:56 +0100

Hola a totes i a tots,
és la primera vegada que particip en aquesta llista. La proposta de n'Arnau
és molt adequada i senyada a la qual m'aderesc des d'aquest moment, però
voldria fer un parell de comentaris.

Debats a favor de la llengua i el territori ja n'hi ha. A favor de la
llengua existeix una plataforma de recent creació on es canalitzen moltes
d'aquestes qüestions -no totes. Plataforma en defensa de l'Ensenyament.
L'Obra Cultural també s'ha involucrat en el tema, com supòs que sabeu.

Pel que fa al territori s'han creat multitud de plataformes, basta navegar
per les pàgines del GOB, a la de l'Autovia No, o a la de la manifestació de
dissabte Estima Mallorca per adonar-se de la quantitat de col·lectius que
s'han creat per a intentar lluitar contra la política del Govern actual de
les Illes Balears. Jo mateix form part d'una plataforma que vol donar suport
a la Coalició de Progressistes per les Illes Balears ja que per una vegada
les Esquerres s'han ajuntat i lluitaran plegades. A més de plataformes i
diverses organitzacions hi ha fòrums on es debat la qüestió quasi
diàriament, sense comptar en les múltiples enquestes que es fan arreu de
tots els mitjans de comunicació, sobretot digitals o en les versions
digitals del format paper.

Un dels grans mals del progressisme, de les esquerres, del nacionalisme, de
la cultura pròpia... digau-ho com vulgueu, és la divisió interna i externa
que tenim.

Si cream una llista afegirem una peça al puzle, però no sé si el resoldrem.
Crec que es tractaria, més bé, d'aglutinar esforços. Com? (tothom pot dir la
seva en aquesta pregunta).

La meva proposta és simplement matisar la idea de n'Arnau i és la següent:
crear una llista, com diu n'Arnau, però que fos una llista integradora de
tots i qualcú (qui?) s'hauria de posar en contacte en totes les
institucions, associacions, plataformes, col·lectius, GOB, OCB, partits...
que lluiten a favor de la llengua i del territori per a què s'incorporassin
dins d'aquesta llista. Que fos una llista de referència a Internet de les
Illes.

I per acabar i que no tot siguin bones intencions, des de la Plataforma de
Progressistes, que en Jaume Escales coneix, ens oferim a crear la llista en
el nostre domini.

PD: disculpau tots aquells i aquelles que pensau que aquesta és només una llista per tractar el tema exclusiu de la memòria de Mallorca en un període concret de la Història. Si la Història té futur l'hem de construir entre tots.

Adéu
Àngel

Dale vida a tu correo. Con MSN 8 podrás incluir fotos y textos increibles. http://join.msn.com/?pgmarket=es-es&XAPID=517&DI=1055&HL=TAGExternalDalevidaatucorreo

Respondre per correu electrònic a