Ës que no ens hauríem de complicar la vida debatent sobre el que hem de
debatre. Vaig esser a la famosa reunió de la Riera i vos puc ben
assegurar que ningú va dir que no s' hagués de parlar del tema de la
llengua o de l' educació "machista". Són dos temes molt relacionats amb
la repressió franquista. L' única cosa que se va comentar va ser que no
ens hauríem de reenviar tots el missatges que rebem d' associacions,
ONGs o institucions diverses per no saturar el correu. Si aquests dies
tots ens reenviassim els missatges del GOB podríen arribar a rebre la
mateixa informació vint vegades ( ja ho sabeu, la manifestació és
dissabte). Ara bé,si un de noltros vol fer un comentari sobre qualsevol
tema relacionat amb l' herència del franquisme que encara sura, té tot
el dret del món a fer-ho. Una de les persones amb la que tenc una més
directa relació d' aquesta llista és Biel Mesquida, però si se li acudís
enviar-nos les seves obres compeltes li diria " Biel no ens saturis el
correu".
Margalida Capellà, que treballa a Amnistia Internacional reb centenars
de missatges i tampoc els reenvia tots. Altres membres  de
memoriademallorca són especialment antimilitaristes i no ens envien tots
els articles ( publicats o no) sobre la fredor, la crueldat i el ridicul
d' Espanya a aquesta guerra. Crec que seria molt adient crear un foro
general i progressista de les Illes ( no sols Mallorca). Però, de
moment, hem de cercar l' equilibri entre no saturar el correu i parlar
de tot el que tengui a veure amb la repressió dels drets més elementals
de les persones ( que el franquisme va negar). No crec que hi hagi grans
diferències entre el que diuen Arnau i Angel. El que me fa ràbia ( i no
ho dic per ningú en concret)són els arguments dels que sempre cerquen el
negatiu de les coses.
Mai ningú ha dit que el tema de la llengua no tengui a veure amb la
memòria,  i si voleu podem fer una llarga llista del que va reprimir el
franquisme: escola, llengua, partits polítics, sindicats, llibertat d'
expressió, sexe, igualtat de la dona....
En resum, hi caben totes les sensibilitats, però si ara mateix jo te
volgués enviar els darrers comunicats del sindicat de periodistes, ho
faria a la teva adreça particular, no a tota la llista.
Joana