jacques wrote:

> j'ai un appareil photo avec carte externe SD 128mBytes  sur l'USB
> je récupère les images de la memoire interne sur /mnt/camera : OK  , mais
> impossible de récuperer les images de la memoire externe SD  (MDK 10
> Community)
> Cela fonctionne bien sous Windows.
> Tests faits :
> Quand je branche la camera avec la SD , il m'apparait en    cat
> /proc/partitions
> un sda de 124160 blocs mais ensuite si je consulte /mnt , le PC se plante
> J'ai essayé les LUN multiples ( echo "scsi add-single-device 1 0 0 1" >
> [...]

Koppla in kameran till pc, och lägg upp
en ikon på skrivbordet (om du kör KDE).
I fliken enhet väljer du den som pekar på /mnt/removable.
Hos mig är det /dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1

om du gör cat /etc/fstab borde du se något typ
none /mnt/removable supermount
dev=/dev/scsi/host0/bus0/target0/lun0/part1,fs=ext2:vfat,--,umask=0,iocharset=iso8859-1,kudzu,codepage=850
0 0

sen är det bara att klicka på ikonen så startar konq, och du kan hämta dina
bilder som om det vore en del av disken

/Björn

Want to buy your Pack or Services from MandrakeSoft?
Go to http://www.mandrakestore.com
Join the Club : http://www.mandrakeclub.com