Παιδιά καλησπέρα σας,

  Γνωστό είναι σε όλους το ζήτημα που θα θίξω, αλλά, θα ήθελα να συζητηθεί στη
λίστα, μήπως κάποιος φίλος γνωρίζει κάτι περισσότερο, που θα μπορούσε να
βοηθήσει.
Αν βέβαια έχει θιγει παλαιότερα, όταν εγώ δεν ήμουν μέλος, παραπέμψατε με
ανάλογα, να διαβάσω το αρχείο και να μην κουράζονται οι φίλοι με επαναλήψεις!

  Όπως όλοι πολύ καλά ξέρετε, τόσο ο αστικός κώδικας, όσο και κάποιο νομοθετικό
διάταγμα της δικτατορίας που δεν θυμάμαι ποιο, υποχρεώνουν τους τυφλούς, να
έχουν μαζί τους, τόσο σε συναλλαγές με τράπεζες, όσο και σε λοιπές
δικαιοπραξίες, δύο μάρτυρες, που αφενός μεν θα βεβαιώνουν πως ο τυφλός έλαβε
γνώση της σύμβασης που υπέγραψε αν πρόκειται για δικαιοπραξία (π.χ.
αγοραπωλησίες κλπ), αφετέρου δε τα ποσά που ο τυφλός αναλαμβάνει από τράπεζες,
ταχυδρομικό ταμιευτήριο κλπ.
  Κάποιος βέβαια τώρα θα μου πει “καλά ρε Στέλιο, τώρα το θυμήθηκες;”.
Όχι ακριβώς, απλά δεν θέλω να ζαλίζω κόσμο με καταστάσεις χρονίζουσες, οι
οποίες μάλλον θα παραμείνουν έτσι για πολύ ακόμη, γι’ αυτό και δεν αποφάσιζα να
το θίξω!
Όμως τελευταία, λόγω του ότι εγώ το επίδομα το παίρνω από ΕΛΤΑ και οχι από
τράπεζα δυστυχώς!, πρέπει να τους κουβαλάω κουστοδία μαρτύρων, ή να κάνω κονέ
με καμια κοπελιά από αυτές που είναι στα ταμεία, ουτως ώστε να εξυπηρετούμαι
και μόνος, χωρίς να χρειάζονται μάρτυρες και μαρτύρια!
  Τον περασμένο Ιούνιο, όταν για πρώτη φορά πήγα να εισπράξω το επίδομα από τα
ΕΛΤΑ, δεν υπήρξε εμπλοκή!
  Τον Αύγουστο όμως, η υπάλληλος –που προφανώς λόγω αδειών δεν ήταν η ίδια-,
μου ζήτησε μάρτυρες! Διαμαρτυρήθηκα εντονότατα, πιέζοντας-πειθαναγκάζοντας τον
προϊστάμενο του καταστήματος να βεβαιώσει πως, τα χρήματα καταμετρήθησαν από
εμένα παρουσία του, κάτι που όμως δεν έγινε την επόμενη φορά, που χριάστηκε να
τους κράξω για να εξυπηρετηθώ λέγοντας πως, αφού εγώ ο ίδιος μετράω τα χρηματα,
γιατί να μην δεχθεί ο προϊστάμενος να το βεβαιώσει;
Ο τυφλός δηλαδή κατά τη γνώμου τους, δεν μπορεί να μετρήσει τα χρήματα που
παίρνει;
  Κάποια στιγμή παλαιότερα στην Εθνική τράπεζα (διορθώστε με αν σφάλω), βγήκε
ένα φιρμάνι που έλεγε πως, οι συναλλαγές τυφλών με την τράπεζα, μπορούν να
βεβαιώνονται με την υπογραφή δύο υπαλλήλων του εκάστοτε καταστήματος!
  Βέβαια, για να λέμε και του τυφλού το δίκιο, και όπως άκουγα από
παλαιοτέρους, υπήρξαν στο παρελθόν περιπτώσεις ΑΜΕΑ που, αμφισβητούσαν την
υπογραφή τους, και δημιουργούσαν θέματα στις υπηρεσίες, με αποτέλεσμα, κοντά
στα ξερά να καίγονται και τα χλορά...!!
  Δεν ξέρω αν κάποιος φίλος θα ήθελε να καταθέσει άπόψεις επ’ αυτών, αν όμως
σας ζάλισα, ζητώ συγγνώμη!
Νομίζω όμως πως, το θέμα δεν είναι και τόσο απλοϊκο, επειδή, αν μη τι άλλο, με
αυτά τα τερτίπια, ο τυφλός, σε κάθε του κίνηση, αναγκάζεται να γνωστοποιεί εκών
άκων, και προσωπικά του δεδομένα π.χ. αναλήψεις χρημάτων κλπ, κάτι που δεν
νομίζω να είναι από όλους τόσο εύκολα αποδεκτό!
Σας ευχαριστώ

Στέλιος Πεδουλάκης