On 9/28/06, Pere Quintana Seguí <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Tots aquests continguts han de
> tenir llicències obertes/lliures (i aquí acordem deixar de banda en el
> manifest si CC by-sa-nc o GFDL etc).

Personalment crec que aquest debat de llicències no és un detallet pq,
precisament, les llicències defineixien el grau de llibertat.

Llicències? En principi, i segons he entès jo, s'hauria de "fomentar
l'ús del programari lliure i formats oberts". I el programari lliure
és lliure perque ja té una llicència lliure.

Parles de documentació. És completament absurd que un programa lliure
tingui documentació sota CC by-sa-nc, pq llavors es podrien fer noves
versions comercialitzables del programa però no de la documentació.

Si es parla de documentació, aquesta ha de tenir una llicència que
doni les mateixes llibertats que la llicència del programa en si.
Encara que no crec que en un manifest hàgim de baixar en aquest
detalls.

Correcte.

Així que jo no comentaria massa el tema del coneixement lliure. Si es
vol posar el concepte de passada ok, però s'ha d'anar alerta en no
enganxar-nos pq el que en el món del programari és clar, en la resta
de la cultura no és clar. Aquest és el meu punt principal.

D'acordissim. Com més acotem el tema, menys problemes tindrem.
I si hem d'anar passet a passet (ara programari i potser formats,
d'aquí un temps continguts i després ja vorem...), doncs anem passet a
passet.

Crec que no és moment de començar amb "coneixement", ja que si entrem
en "coneixement", entrem en "continguts", i després en "cultura", i
aquí ja comencem a perdren's i a enfrontar-nos amb SGAEs i demés
històries.

Per mi, la majoria de llicències de CC no són lliures en absolut.

També d'acord, però crec que, ara per ara, no toca.

PS: uns quants missatges es comentava l'importància de no filtrar
aquests petits matisos de cara a fora.... cosa difícil en una llista
oberta...

Pere

--
Pere Quintana Seguí