Hola,

després d'una lectura freda de l'esborrany que hi ha ara, aboco les meves impressions...

(a) Ja em comança a semblar llarg. Trobo que un manifest d'aquest tipus ha de ser raonablement curt. Potser una cara d'un full?. La introducció em sembla llarga. Segurament que referenciant altres documents es podria escurçar i de passada, si les citacions són prou sòlides, donar més pes al manifest. Les demandes em semblen també massa llargues.

(b) Jo tambe sóc del parer que centrar-se en M$ o an altres companyies és contraproduent. És més, jo no centraria l'argumentari del manifest en els que abusen.

(c) Si no vaig errat, el manifest té com a objectiu aquestes eleccions. Per tant, si som realistes, les demandes haurien d'anar dirigides exclusivament a la Generalitat i termes com "administració" s'haurien de precissar. Per exemple, com podem demanar a les Diputacions que publiquin les "balances" de llicències si les diputacions no depenen de la Generalitat?

(d) El manifest fa algunes demandes que, al meu entendre, són frívoles des d'un punt de vista tècnic. Per exemple, demanar que gencat desenvolupi el seu programari propi usant entorns lliures (s'enten que només aquests entorns) és quelcom irrealitzable a curt (i potser a mig) termini per qüestions purament tècniques.

Un altre exemple és el dels mèrits en concursos i oposicions. Jo no sé exactament com funcionen dins la gencat aquestes coses però em temo que hi ha concursos que tenen temaris establerts (per exemple els dels mestres) però n'hi ha d'altres en que les condicions les fixa algu cada vegada segons el perfil necessari. Aquest podria ser el cas de tècnics de suport. Si fos així, incidir en aquests darrers és molt complex.

Amb aquest tipus de demandes, ridiculitzar el manifest és senzill. Amb quatre "nos saben de què parlen" es desqualifica el manifest. No em sembla que haguem de donar el braç a tòrcer tant fàcilment.

(e) Altres demandes són de fàcil rebatre. Per exemple demanar que la gencat mantingui la seva informació en sistemes auditables. Sabem que les gran companyies signen acords per deixar que grans clients auditin el seu codi, oimés si els hi va el negoci! Torna a ser una demanda fàcil de ridiculitzar.

Be,... aquestes són algunes reflexions fent d'advocat del diable. Com a conclusió jo diria que les demandes:

* han de ser poques
* han de ser sòlides
* han de ser irrebatibles
* han de ser verificables