Hola Mar,

gràcies per haver donat una empenta a la llista. Des d'una mica abans de
les eleccions al Parlament de Catalunya, que s'havia plantejat fer
quelcom per a pressionar en perspectiva al nou govern que en sorgís, la
cosa va quedar força aturada. Jo personalment vaig trobar-me amb un munt
de coses per fer i segur que la resta de gent va trobar-se en situacions
similars.
Ara que ho has esperonat, entre neules i torrons, pot ser un bon moment
per a veure si és possible entre tots tornar a reprendre la discussió on
s'havia quedat.
Encara que el govern a la CAC ja estigui format, no descartaria tornar a
reprendre on va quedar el manifest, perquè personalment crec que hi ha
senyals a l'ambient força inquietants (immobilitat) i no crec que toqui
relaxar-nos.

Paral·lelament, aviat també seran les eleccions al Parlament de les
Illes Balears i al País Valencià
http://ca.wikipedia.org/wiki/Eleccions_al_Parlament_de_les_Illes_Balears_de_2007
http://ca.wikipedia.org/wiki/Eleccions_auton%C3%B2miques_i_municipals_al_Pa%C3%ADs_Valenci%C3%A0_(2007)
i pot ser molt interessant aprofitar l'experiència que es pugui haver
recollit per al cas del Principat, si bé, és necessari com sempre, que
hi hagi algú que conegui bé aqueixa realitat tant a nivell d'implantació
del programari lliure com també estrictament polític.

Penso que aquests són els reptes que cal assumir abans fins i tot de la
mateixa estructura de la plantejada organització. Idealment aquesta
anirà perfilant-se fruit d'aquest debat.

De totes maneres, aprofito per a comentar què en penso d'alguns dels
punts que has introduït. He aprofitat també per a recuperar comentaris
d'en Quim i n'Alfons que s'havien perdut en la darrera edició.

Pel que fa a la discussió de l'àmbit territorial, enllaçant-ho amb el
tema de la llengua, tal com ha suggerit en Qui; jo partiria del fet de
plantejar coses per fer, com ara les que he comentat més amunt. Si les
coses frueixen, ja es parlarà de paperassa. A l'hora de la veritat, pel
que fa a temes legals, on pugui ser una entitat no importa massa, el que
importa és que i on es faci feina. Com a exemple, Softcatalà legalment
és una associació mallorquina.

Pel que fa a la llengua, crec que és natural que el català sigui la
llengua vehicular que s'empri; en aquesta mateixa llista, que seria
l'embrió de l'organització que es discuteix, ja ho és.
Si algú hi vol participar, i té problemes per a fer-ho en català però
amb la voluntat d'aprendre'l, i ho fa en castellà, francès o anglès atès
la situació sociolingüística del nostre país, compto que ningú tindria
una actitud de rebuig...

Pel que fa a l'hostatge web i el domini, el primer que s'hauria de
decidir és pel que fa al manifest i la recollida de signatures, si
s'escau. S'està utilitzant els recursos de Softcatalà fins a una
ubicació millor, fins que maduri tot això. És fora de tema però, què vol
dir que SC no és lliure? :P La màquina de SC es troba al costat
físicament de la de lliure.cat, gràcies a la cura d'en Carles Mateu. En
darrer terme, tots nosaltres, i per descomptat ell, hem de decidir
quines infraestructures i recursos cal utilitzar, i també algú que es
responsabilitzi de les tasques associades a l'administració del sistema
i el web.

Per a acabar, com veieu la resta fer un darrer repàs a les idees
escrites i mirar d'articular-les en la situació present?

Bones festes!

En/na mar cronch ha escrit:

- --
* Toni Hermoso Pulido