Home, si que es podria veure com a competencia i pot crear friccions. Ara be,
es pot fer l'esforc de catalanitzacio d'una distro per un ninxol diferent de
l'educatiu: ajuntaments, telecentres, ong's, jugaires, subscriptors de
diaris, estudiants d'universitat, instaladors OEM... Un cop funcioni, llavors
plantejar-se si casa amb el projecte Linkat. Pero sense el pes d'una cosa
feta i funcionant, plantejar-se substituir Linkat per res...

Una altre aspecte es que, tal i com van les distros avui dia, no ens hem de
capficar en fer una distro-distro amb repositoris amb tots els paquets i tal.
Cal fer un CD d'instalacio per una distro existent 'X' (o n cd's per n
distros Xi) amb configuracio per defecte en catala i un determinat software
preinstalat al live. Merchandising minim i les millores o paquets que calgui
fer extres s'envien al repositori oficial de la distro i aixi guanyem tots.

Respecte a gNewSense: RMS a la upf ja va dir que debian esta be perque separa
privatiu, pero que allo ideal seria que nomes n'hi hagues lliure. En aquest
cami sembla anar gnewsense, i em sembla molt bon cami. Pero no es realista
basar-ne una distro que ha d'instalar-se dema passat en un munt de
hardware heterogeni que a dia d'avui necessita firmware propietari per
funcionar.

Fent un 'vrms' em surten encara diverses coses. A part de firmware divers, em
surt el traductor castella-catala de l'universitat d'alicante (apertium)
donat que el corresponent pack d'idioma no permet us comercial i que ves a
saber que vol dir 'us comercial'. Ho poden instalar els OEM's?

David.

On Dimecres 31 Gener 2007, mar cronch wrote:
> Amb el debat aquest sobre la qualitat de Linkat i guara i etc.. i amb la
> proposta escrita per Joan Codina(crec.. 'els arxius son un caos' :) sobre
> com deuria ser una distro basica per a també fer subdistros per a
> deparments de l'admpub..
>
> Se m'ocurreix l'idea de que si en fem un grupet mes o menys estable,
> sabent que en la llista de ubuntu catala esta prou activa també(no la
> segueisc), podriem crear una distro propia 100% catalana, 100% lliure amb
> la maxima qualitat.., 100% recolzada des de l'org aquesta(no l'unica, eh?)
> uuuuu.... espereu.

> [...]

David García Garzón
(Work) dgarcia at iua dot upf anotherdot es
(Home) vokimon at telefonica adot net
http://www.iua.upf.edu/~dgarcia