kawan saya baru masuk kerja SMIDEC untuk pantau e-book di Sekolah Kebangsaan
Sura di Dungun Terengganu. e-book pakai Windows XP, sebanyak +-200 buah di
sekolah tu. tiap2 hari dalam 5-10 buah kena format sebab kena virus, faham2
je la budak2..cikgu dah pening kepala sebab kalau ramai sangat tak boleh
pakai e-book, diorang tak akan guna dalam kelas sehingga selesai
repair/semua murid ada ebook. Server sekolah pakai Suse, pc ofis pakai
Ubuntu sebab diorang yang mintak. sekarang tinggal masalah ebook sebab
memang terpaksa pakai windows xp...diharap pihak SMIDEC yang ada baca milist
ni fikir2 kan lah :)

Hasanuddin Abu Bakar
-------------------------------
Ubuntu embedded developer/tester
https://wiki.ubuntu.com/bizkut

Get FireGPG for your Firefox! http://getfiregpg.org

PGP Public Key
http://keyserver.ubuntu.com:11371/pks/lookup?op=get&search=0xC5A1B11965D43C5C

2009/12/3 Hafiz Hidzir <hidzir.ha...@gmail.com>

> Sama juga dengan saya. Saya pun pernah introduce dkt PK Koko sekolah
> saya, dah approve. And then, sampai je dkt ketua lab IT sekolah tu,
> ckp ni nak install semua XP lah, itulah, inilah, durgh..... Cadangnya
> nak buat style 'installfest' dkt sekolah saya time hari kantin, and
> than bila ckp nak pinjam PC, than cikgu tu cakap semua rosak, so, plan
> fail. 2 hari kemudian, saya tengok kawan2 saya main semua PC tu, tak
> ada apa2 masalah langsung. Rasanya cikgu ni mungkin anti OSS.
>
> Salam,
> Hafiz.

> [...]

Join Open Source Developers Club Malaysia http://www.osdc.my/

Facebook Fan page