rase kalo gne yg blockbuster pn da ok.pstu subscribe filter tu.tp opendns pn de
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

-----Original Message-----
From: aziman noor <azi...@gmail.com>
Sender: osdcmy-list@googlegroups.com
Date: Tue, 11 Jan 2011 18:50:30
To: <osdcmy-list@googlegroups.com>
Subject: Re: [osdcmy-public] Tawaran Perkhidmatan Rangkaian Internet Broadband
 Sekolah RM588 sebulan oleh TM.

Gilo mahal sunggoh... RM588 sebulan.
SchoolNet mahal sebab setiap IP komputer adalah disambung terus ke Gateway
GITN, contoh kalo kat sekolah ada 20 PC, maka SchoolNet akan bagi 20 + 2 IP
Range untuk sekolah tersebut. Kelajuan tuh 1Mbs sahaja.

Langgan pakej Blockbuster pun dah ok, macam yg biasa dilanggan kat pejabat
dan bilik guru tuh... baru RM110. Kalo nak ambil Unifi mmg tempat tertentu
shj, kalo tak baru RM150+.

Kalo langgan pakej Streamyx biasapun dah ada 'filter', cuma perlu
dikemaskini. Dan lepas ni, server yang selama ini hanya digunakan untuk
'file-sharing' dan DHCP tuh baru la bertugas dengan sepatutnya.

pst : thanks for the info Cikgu.

*Komuniti As-Salam*
http://www.salamsentosa.com
http://aziman.salamsentosa.com