Ass. wr. Wb.
Diskusi yang menarik masalah waris di minangkabau, pamikiran ambo
saketek sajo jan diskusi maleba kama2.
Nan di mukasuik dek mak Datuak Endang adolah harato kaum, atau harato
pusako tinggi nan pemiliknyo adolah kolektif kaum tasabuik, kan iyo
baitu mak Datuak Endang, iko topik yang awak diskusikan.

Kalau harato pribadi (gono gini kecek urang jawa) didalam adaik disabuik
pusako randah hasil pancarian dari urang gaek awak sacaro pribadi,
didalam adaik sapanjang nan ambo tau kan langsuang balaku hukum islam,
kan iyo baitu mamanda Datuak Endang ?

Sarancakno dalam badiskusi didalami pengetahuan awak tantang ka duo
sisi, sisi adaik tahu bana awak masalah harato nan diminangkabau, baitu
juo dari sisi agamo jaleh bana ba'a masalah pewarisan.

Jadi jaleh dima manyimpangnyo adaik Minangkabau, kalau memang iyo adaik
manyimpang dari agamo lah tarang bak siang, tantu bisa dimusyawarahkan
tingkek tinggi sasuai jo caro kini pulo dengan sosialisasi labiah dulu.
Manuruik analisa ambo pribadi adat bisa barubah, dan iko alah pernah
dilakukan sawaktu marubah dari "adaik minangkabau basandi alua jo
patuik" mamjadi "adaik minangkabau basandi syara', syara' basandi
kitabullah" di Marapalan dulunyo.
Tolong koreksi ambo mamanda Datuak Endang kalau ado nan kaliru.

Jadi nan topik bahasan awak tantu kini masalah pusako tinggi atau tanah
ulayaik atau harato kaum, awak batasi disiko sajo.
Masalah pusako randah atau harato gono gini atau pancarian urang gaek
langsuang kan alah indak ado masalah karano lah tarang bak siang, alah
sasuai jo ajaran agamo yaitu balaku hukum Islam.

Sakitu dari ambo, kok ado nan salah tolong dikoreksi.

Salam
Is St. Marajo
www.cimbuak.net

--