> Daha önceki denemelerimde bunu baþaramayýp daha sonra denemek üzere > býrakmýþtým, ve sanýrým tekrar denemeyi unutmuþum :-). Mesajý > okuduktan sonra tekrar denedim, ayný þekilde dizüstü bilgisayara > harici LCD monitör taktým, gayet güzel çalýþýyor. Ancak çözünürlükte > biraz problem yaþadým. Harici monitörü 1024x768 çözünürlüðünde > çalýþtýrabildim, bu da biliyorsunuz 17" LCD ekranlarda bulanýk bir > görüntü demek. Monitörü 1280x1024 çözünürlükte çalýþtýramadým, ekran > ayarlarýndaki listede 1280x1024 yoktu. Ben de 915resolution komutunu > biraz kurcalayayým dedim, ancak çýkan listedeki 1280x1024 modunu > seçmeme raðmen bir sonuç alamadým.
915resolution, bilgisayarýnýzda intel bir ekran kartý varsa ve kullanmak istediginiz cozunurlukler kartýn icindeki sabit cozunurluk listesinde yoksa bu listeyi degistirmek icin kullanilabilecek bir arac. Teorik olarak donanýmýnýza kalýcý zarar vermez, ama ihtiyac duydugunuz cozunurlukler 915resolution -l çýktýsýnda varsa bu aracý hiç kullanmayýnýz çünkü gerçek bir çözüm deðildir. > Bu komut riskli olduðu için de > daha sonra çok dokunmadým. > > Acaba harici monitörü 1280x1024 çözünürlüðünde çalýþtýrabilmek mümkün > müdür? Harici monitoru farklý çözünürlükte çalýþtýrmak için xorg.conf da - ekran kartý kýsýmlarýný (section device) (tek ise) iki adet yapýn, - monitor kýsmýný tek ise iki adet yapýn, adlarýný farklý verin (monitor0->monitor1 olarak degistirin ikincisini) ve ikinci monitor icin tazeleme frekanslarýný verin (lcd ler icin pek gerekli degil) - ekran kýsmný (section screen) iki yapýn ve ikinci kart ve ikinci monitoru kullanacak sekilde ayarlayýn - serverlayout kýsmýnda Screen "Screen0" kýsmý Screen 0 "Screen0" Screen 1 "Screen1" yapýn ve biraz altýnda kullanmak istediginiz tip ayarýný secin. Ayný goruntu icin clone "on" yanyana goruntu icin xinerama "on" olarak ayar degistirin. Olay kabaca bu, detaylarý çok. Daha fazla bilgi için internette örnek xorg.conf dosyalarýný inceleyebilirsiniz. -- Onur Küçük Knowledge speaks, <onur.--.-.pardus.org.tr> but wisdom listens
