Emin Þenay yazmýþ: > Merhaba, > > 02 Ara 2006 Cts 19:53 tarihinde, Onur Küçük þunlarý yazmýþtý: > >> Olay kabaca bu, detaylarý çok. Daha fazla bilgi için internette örnek >> xorg.conf dosyalarýný inceleyebilirsiniz. >> > > Söylediðiniz gibi internette bu konu hakkýnda biraz araþtýrma yaptým. > Söylediklerinizden daha kolay bir þekilde istediðimi yapmanýn bir yolunu > buldum. Hedefim iki monitörün de ayný anda çalýþmasý olmadýðý için bu kolay > çözüm iþimi gördü. Yaptýklarýmý yazayým, belki lazým olur: > > xorg.conf dosyasýnda screen bölümünün altýnda display kýsmýna "1280x1024" > seçeneðini ekledim. > > Bilgisayarý harici ekrandan baþlatmak istediðimde bilgisayarý yeniden > baþlatýyorum, grub ekranýnda fn+.. tuþuyla harici ekrana geçiyorum. Harici > ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlýyor. Ekran baþka bir > çözünürlükle açýldýysa masaüstünde sað týklayýp "masaüstünü yapýlandýr" > seçeneðiyle görüntü ayarlarýna giriyorum. Ekran boyutu seçeneklerinden > 1280x1024 ü seçiyorum. > Bazen ekran otomatik olarak 1280x1024 çözünürlükle açýlsa da görüntüde bir > kayma olabiliyor. Bunu da ayný þekilde görüntü ayarlarýndan önce çözünürlüðü > 1024x768 e düþürüp sonra tekrar 1280x1024 e çýkararak düzeltiyorum. > Bu arada þunu da yazayým: Eðer grub ekranýnda harici ekrana geçmezsem görüntü > ayarlarýnda 1280x1024 seçeneði görünmüyor. > _______________________________________________ > Pardus-kullanicilari mailing list > Pardus-kullanicilari at uludag.org.tr > http://liste.uludag.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari >
Herkese kolay gelsin. Benim diz üstümde de ayný sorun var ve ne yaptýysam çözülmedi. Knoppix kullanýrken hiç bir sorun olmuyordu. Nezaman onlarda Xorg 7'ye güncellediler harici monitör çalýþmamaya baþladý. Önceden Xfree86 nýn .conf dosyasýný kurcalayýp çözünürlüðü ayarlýyordum. Þimdi Xorg.conf da ne yaptýysam olmadý. Ekran kartý Ati Mobility Radeon 9600. Asýl sormak istediðim þey: Çift ekran, TV out ve benzeri Xorg ayarlamalarýný yapabileceðimiz bir grafik arayüz varmý? Xorg-edit diye bir yazýlým buldum ( sourceforge.net 'de ) fakat beceremedim. Pisi ile yükleyebileceðimiz ve Xorg.conf'daki ayarlarý grafik arayüz ile yapabileceðimiz bir yazýlým, öncelikle yeni baþlayan kullanýcýlar için ve herkes için iyi olur düþüncesindeyim. Hüseyin.
