> Tak. Udało się zarówno z użyciem initrd,

O - to ciekawe. I po prostu wrzuciłeś zawartość tego, co generuje
splash_geninitramfs do initrd i ruszyło? Bez żadnych bajerów? Czy
wywołujesz na siłe w linuxrc /sbin/splash_helper?

> Coś takiego mi się działo przy testach gdy odpalałem z init=/bin/bash :)

U mnie init=/sbin/initng

> Natomiast ja zrobiłem tak:
>
> 1. własny kernel, skompilowany vaniliowy 2.6.16 z nałożonymi fbsplash i
>     vesa-tng, ew. z wkompilowanym splashem do kernela,

Cięciwa mówi, że w naszym jajku vesa-tng nie ma. Ja odpalam na
standardowym vesafb, na radeonfb jeszcze mi się nie udało.

> 2. Zmiana w skryptach startowych - zamiana S98fbsplash na S01fbsplash:
>     przecież chodzi o to, żeby ten splash się pojawiał jak
> najwcześniej...

Hm, to mi wygląda, jakbyś nie odpalał splasha podczas bootowania kernela,
ale dopiero jak ruszą rc-skrypty? Masz splash silent zanim pojawi się