Jacek Konieczny wrote:
On Thu, Mar 11, 2004 at 11:38:26AM +0100, Andrzej Zawadzki wrote:

Hmm... Jeśli ktoś będzie używał czegoś innego niż exim3 to się wkurzy ;)
Ale OK - wrzucam: Przy okazji zrobiłem to co powinno być domyślne:
wyłączenie wszelkich powiadomień mailowych o wirusach: administratorowi na
nic one, odbiorcom - na nic, "nadawcom" tym bardziej... :)

?!?! Dlaczego? Tylko niektóre wirusy to fakesenders,

Ostatnio większość.

a te można w amavisd.conf wyłączyć osobno.

Rozumiem, że po każdej zmianie bazy clamav uzupełniasz listę
w amavisd.conf?

Zgadza się ale nie każdej!
Zobacz jak są nazywane wiry.
Robisz blokadę powiadamiania na somefool i każda jego odmiana jest łapana - btw. nie zmianiałem tych ustawień od dawna. Wszystko co teraz powstaje to jakieś mutacje już istniejących.

I zdajesz sobie sprawę że duża część tych wielki strat spowodowanych przez wirusy (o których trąbiono w mediach) spowodowana była nie przez same wirusy, ale przez te wspaniałe powiadomienia nadawcy o złapaniu wirusa?

Oczywiście zgadzam się z Tobą, ale to raczej wynik złej konfiguracji, a nie samego powiadomienia.

Powiadamianie nadawcy jest be i musi być domyślnie wyłączone!

Inna sprawa powiadamianie niedoszłego odbiorcy

Przy wirusach/automatach/fake senders to też kompletna bzdura. - IMHO nic nie daje.
Chyba, że Pani A chce mieć pretekst do wykonania telefonu ;-)

lub administratora.
Wiadomość nie powinna znikać bez śladu.

Mi się przydaje co opisałem - do tego czasem (BTW muszę to oskrypcić) porównuję IP z jakiego przyszedł wir z IP /var/log/secure logowań do POP3 i wtedy piszę do placówki współpracującej o tym, że mają wira - taki ze mnie miły człowiek ;-)

U mnie każdy user może
powiadamiania dla siebie wyłączyć.

Jak to robisz? Nie mam kont shelowych

--
Andrzej Zawadzki

http://pld-linux.org/ = faq, howto, newsy

dostales tutaj odpowiedz na swoje pytanie?
podziel sie z innymi i dopisz do FAQ!
                http://pld-linux.org/FAQ/