A możesz spróbować użyć pldconf-a? Może on Ci dobrze ustawi?
Rozwiązanie lamerskie, ale ja tym porobiłem większość konfigów i
działają bez problemu. W prawdzie nie robiłem tym alsy, ale ale sprawdzić można :-)

Juz nie trzeba :) Wszystko dziala jak trzeba. Tylko stupid me pierw testowal alsa-utils-init, co przy stop zapisalo defaultowe ustawienia, a dopiero potem dopisanie do modprobe.conf odpowiedniej linijki. To jednoznacznie swiadczy o tym, ze nie powinno sie testowac jakichkolwiek konfiguracji o 4 nad ranem :)

M.