>Spiesze z proba wyjasnienia. Kazdy narod mozna traktowac jako twor natury,
>zaden z nich nie powstal bowiem za sprawa ludzkich planow. Stad takze (i
>dzieki temu)zaden narod nie musi np. 'usprawiedliac' swego istnienia tak jak
>nie musi usprawiedliwiac swego istnienia zaden czlowiek. I, aby wszystko

to samo mozna powiedziec o wiekszosci miast i wioch - powstaly bez jakiegos
szczegolnego planu (sa wyjatki - Petersburg na ten przyklad). Wynikaloby z tego,
ze np Warszawa to twor natury z calymi tego konsekwencjami...

>Nie, Krolewiec, jak wszystkie miasta swiata, nie jest tworem natury. Byl nim
>natomiast sparafrazowany przeze mnie I. Kant, ktory nigdy (poza jednym,

niestety, w swietle powyzszego 'powstawania nie za sprawa ludzkich planow'
miasta tworami natury chyba jednak sa...

>Czy rzeczywiscie rozwod (porzucenie grupy, ktora sie wybralo) jest

o... a z tego mi zaraz wynika, ze malzenstwo tworem natury nie jest
(no bo sie 'wybralo'). rodzina (ie malzenstwo+dziecko) pewnie juz
tekim tworem jest (bo dziecie nie wybieralo). czy z tego moze wynika,
ze do czasu pierwszego dziecka rozwod jest ok a dopiero potem staje sie
'godny pogardy' ?

>porownywalny z np. zdrada narodu (porzucenie grupy, ktorej sie nie
>wybieralo?

ech... nie podobaja mi sie te wszystkie kryteria... naciagac je mozna
(jak widac powyzej) w zupelnie dowolna strone :o(

lukasz

Odpowiedź listem elektroniczym