> Od Willi Wottreng
>
> Wera S., ktora siedziala jako dziecko cyganow w polskim obozie
> koncentracyjnym byla chora i dostala zasilek socjalny. W telewizji
Pani Uto,
W powyzszym zdaniu autor chyba jasno okreslil kto stworzyl te obozy.
Zwazywszy, ze wielu czytelnikow przeglada tylko gazete, zostanie u
takiego czytelnika w swiadomosci, ze obozy byly polskie.
Podobna sytuacje mielismy w Kanadzie. Tak nam poczatkowo tlumaczyli
redaktorzy w smp. Rezultat. To okreslenie przyjelo sie jako <fakt>.
Byla juz o tym mowa kilka dni temu na tej liscie. Jezeli natychmiast nie
zareaguje sie na takie klamstwo w niedlugim czasie zamieni sie w prawde.

> Aha, pytanie do ludzi opanujacych jezyka niemieckiego (lub
> szwajcarskiego:-) co to jest 'Treuhandfirma' i 'Jenische' po polsku?
>
> Uta
Treuhandfirma = firma powiernicza. Wiele takich firm bylo w okupowanej
Polsce. Byly to polskie firmy przejete przez Niemcow.
Jenishe to wyglada mi na przeinaczona nazwe jakiejs miejscowosci.
Na koniec apel do Pani. Prosze sie nie zrazac. Pani spojrzenie na wiele
dyskutowanych tu tematow jest cenne i czytam je z wielka przyjemnoscia.
Kazik Stys