Pyta Pani Uta:

>Uta
>
>PS: Jesczcze raz przeczytalam posting Pani Marty - zauwazylam, ze
>chodzi  o dumy narodowej Polakow. Czy istnieja narody z ktorych
>nie wolno byc dumny?

Kazdy ma prawo byc dumny ze swojego pochodzenia.
Problem zaczyna sie wtedy kiedy  probuje sie innym udowodnic ze sie jest
"uber alles". Probowali to uczynic nie tylko Niemcy; prawie kazdy wiekszy
narod europejski probowal narzucac swoja hegemonie innym. Obecnie najwiecej
problemow z wlasnym nacjonalizmem wydaja sie miec male liczebnie narody,
vide napiecia na tle narodowosciowym w republikach nadbaltyckich czy w
Irlandii Pln, o Izraelu nie wspomniawszy.
Wracajac do naszych baranow, mysle ze polski nacjonalizm dzisiaj nie
stanowi zagrozenia dla demokracji. Mam wrazenie ze ludzie podnoszacy w
Polsce hasla nacjonalistyczne demonstruja raczej swoje poczucie mniejszej
wartosci i strach przed otwarciem sie na innych, z tych kompleksow
wynikajacy.

Piotr Wnukowski

Odpowiedź listem elektroniczym