On 14 Jan 99 at 14:54, Dabrowka Ujec wrote:

> No to powiem, czemu tak jest,  a nie inaczej :))
>
> Niech bedzie - jak wyklad, to wyklad :))) Holendrzy
> rozrozniaja w pisowni tzw. 'dlugie jot' (ij) i zwyklego
> 'igreka' (y). Obydwa czyta sie tak samo, czesto stosuje
> sie je zamiennie, ale przy nazwiskach i nazwach wlasnych
> istnieje zasada, ze zachowuje sie pisownie oryginalu, tzn,
> jesli ty nazywasz sie pan Klijn, to jestes kims innym niz
> pan Klyn :)...

     Intrygujace. To dlaczego reszta swiata wlasnie tak.
   Co szkodziloby ludziom z tym jotem.

> Niestety znalazlam to w dziale sportowym mojej
> codziennej gazety :)

    A to Holendrzy robili plebiscyt? ;)

> Najlepszym trenerem zostal M. Lippi, ktory chyba
> trenowal (trenuje) Juventus.

   Nie. Ja nie rozumiem, DLACZEGO akurat Lippi. Ale moze
 sa jakies podstawy do tego.

> Nie bede sie klocic o Van Basten'a, czy van Basten'a, bo
> musialabym sprawdzac, a nie chce mi sie :))

   A to nie ma ogolnej zasady dla van-ow? Chyba mala?

> Zasada taka
> sama, jak przy 'ij' i 'y', panie Andrzeju :) I a propos - moze pan
> pisac, jak juz pan musisz,  ta 'pania' z malej litery - az takiej
> dozy szacunku dla siebie od pana nie wymagam :))))

   Ja tez nie wymagam, ale z zasady Panuje i Paniuje wielka
 litera. I do Ciebie tez zawsze bede sie tak zwracal ;-)

> Dabrowka :)

  Andrzej