On 19 Jul 99 at 18:03, [EMAIL PROTECTED] wrote:

> Zapewne ma Pani racje, ze uniknac sie tego nie da. Trudno zreszta mi
> sie nie zgodzic kiedy widze tytul pod ktorym wymieniamy nasze listy.
> Wprowadzila ten tytul osoba, ktora pisala, ze zdaje sobie sprawe z
> istnienia wplywow amerykanskiej kultury.

     Ach, prawda? To ja jestem ta osoba, dla przypomnienia....

> Ja w swojej pierwszej wypowiedzi staralem sie tylko zwrocic uwage, ze
> osoby ktore maja obowiazek dbac o kulture i jej niezasmiecanie, a
> chyba zgodzi sie Pani, ze tym jest wprowadzanie do Polskiej kultury
> elementow kultur obcych, tego nie robia. A od tych osob powinnismy
> wymagac, aby robily co do nich nalezy.

     Wprowadzanie "elementow kultur obcych" moze byc zasmiecaniem,
  ale moze tez byc wzbogacaniem danej, np. polskiej, kultury.
  To zalezy od tych elementow. Poza tym, trzeba chyba czasami
  rozroznic  pomiedzy "az" kultura, a "tylko" rozrywka. I pogodzic
  sie z tym, ze znacznie wiecej osob siegac bedzie po te druga.
  A cos naprawde "kulturalnego" jest wlasciwie nie dla wszystkich,
  tzn. nie ze broni sie do tego komus dostepu, tylko ten ktos
  wcale az tak bardzo nie chce sie z tym zaprzyjazniac, np. z muzyka
  Pendereckiego, teatrem Grotowskiego czy poezja Szymborskiej.
  Choc moze i smutne, ze niektorzy, i jest ich coraz wiecej,
  w ogole nie maja nic wspolnego z filharmonia, teatrem, poezja,
  a nawet kinem i ksiazka. Cala nadzieja w mlodych: licealistach,
  studentach...

    Poki jednak trwa upalne lato, "obowiazuje" znacznie lzejsza
  muza, taka podkasana troszke, co ja mowie, podkasana: w bikini
  muza. A nawet w toplessie. Rozrywka. A jak tu Panie wczesniej
  zauwazyly, na calym swiecie ludzie smieja sie z tego samego.

  Andrzej Szymoszek

Odpowiedź listem elektroniczym