Zdaje sie, panie Kupinski, ze pan Pec sobie po prostu ironizuje.
Jesli zas chodzi o ten pozew to byc moze bedziemy mieli do czynienia z
szantazem. Wyglada na to, ze pewna (zapewne wieksza niz 11 osob, ale nikt
nie wie jak duza) grupa Zydow probuje powtorzyc "manewr Szwajcarski",
czyli doprowadzic do wymuszenia na panstwie polskim wyplacania
specjalnych odszkodowan tylko dla Zydow (czyli dyskryminujac posrednio
nie-Zydow, tak jak sie to stalo w przypadku bankow szwajcarskich)
bez koniecznosci udawadniania zasadnosci roszczen, wszystko w oparciu
o strach przed gniewnymi przesluchiwaniami w Kongresie USA i
ponizajaca kampania propagandowa w amerykanskich srodkach masowego
przekazu.  Jak to bedzie - zobaczymy.  Szwajcarzy tez sie na poczatku
oburzali i kwestionowali zasadnosc i wysokosc zydowskich rzadan -
pamietam, ze ogladalem kilka sesji w ktorych amerykanscy kongresmeni
pohukiwali groznie na przedstawicieli szwajcarskich bankow.
Jak wiemy podzialalo - jak to bedzie z Polakami, jak powiedzialem
zobaczymy, byc moze bedziemy musieli organizowac petycje, listy
otwarte i demonstracje - na pewno mamy sumienie czystsze niz
Szwajcarzy, ale z drugiej strony mamy slabsza pozycje, ze sie tak
wyraze, polityczno-ekonomiczna.

Zobaczymy!

Z zacisnietymi zebami,

ASM