Witam!
Pan Marcin Mankowski napisal:

> Bardzo slusznie.
> Po za tym dobra arystokracji byly nadawane przez krola warunkowo.

Dajmy na to ze tak bylo.

> W zamian szlachta miala bronic panstwa przez wystawianie armii.

Czy nie zrobila tego?  Nie wystawila armii i nie bronila krolestwa?

> Za nielojalnosc dobra mogly byc zabierane z powrotem i dawane
> innemu.

Czy to znaczy ze uwaza Pan cala szlachte i arystokracje za nielojalnych
krolowi?  Prosze o dowody.

> W tym stuleciu w obronie kraju chlopstwo zdecydowanie przewazalo
> nad szlachta a wiec im sie nalezy nadanie !

Co to ma do rzeczy?  Jezeli szlachta wywiazala sie ze swoich obowiazkow
to jakim prawem ma to im byc odebrane?

> Ci co chca ukryc character krolewskiego nadania sa niewdziecznymi
> oszustami i zdrajcami. Ich pamiec siega tylko konca XIX wieku
> bo jest to im wygodne.

Nikt tego nie ukrywa.  Jednak nie zmienia to nic w zakresie prawa
wlasnosci.

pozdrawiam,
Konrad Lepecki

> P.S.
> Panie czy Pani Sliwinski[a], moglby(moglaby) Pan[i]
> zdjac maske i wystapic pod prawdziwym nazwiskiem?

ha ha ha, najwyrazniej wlascicielowi listy nic a nic taki
stan rzeczy nie przeszkadza.  Wychodzi na to ze caly regulamin
listy mozna sobie przylozyc tam gdzie koncza sie plecy a zaczynaja nogi.

--
"Im bardziej chore panstwo, tym wiecej w nim praw."
Tacyt

:  Konrad Łepecki                               :
: [EMAIL PROTECTED]                        :
: Moja witryna zawiera artykuly                 :
: "Pro Fide Rege et Lege" z NCz!                :
: http://members.tripod.com/~tytus/Welcome.html :