On Tue, 12 Oct 1999, Andrew M. Sikorski wrote:

> Ten staruszek juz byl w Polsce i przyjechal z powrotem bo mu odmowiono
> otwarcia konta bankowego na podstawie polskiego paszportu, a bal sie
> Jest obywatelem USA z waznym polskim paszportem.

Moze nalezy probowac w innym banku. Jest ich w RP sporo i roznia sie
wymaganiami. Z wlasnego doswiadczenia: w PKO BP wymagane jest na ogol
zaswiadczenie z miejsca pracy i zobowiazanie odprowadzania miesiecznych
poborow na konto; w PKO SA wystarczy dowod tozsamosci (paszport) + jakis
minmalny wklad. Mozna tez trzymac pieniadze na koncie za granica; na ogol
nie ma problemu z pobieraniem cash advance na karte kredytowa. Inna
saprawa, ze problemy zaczynaja sie, kiedy cos niedobrego sie stanie z
nasza karta.  Wtedy odkrecanie tego droga pocztowa jest dosc uciazliwe.
Wiem cos o tym, gdyz przez pare miesiecy tego roku prowadzilem tzw.
ozywiona korespondencje z CIBC Visa w Vancouver, kiedy jakis spryciula w
US nakupil na moj numer karty sprzetu video za 1500 $. Ale to jest
material na cale opowiadanie, horror konkretnie. Tutaj moge zdradzic
zakonczenie: Visa wyrownala mi wszelkie szkody, przy czym rabnela sie na
400 $; tym razem na swoja niekorzysc. Ot panienka wbijajaca numerki do
komputerka przesunela przecinek o jedna pozycje. Tylko o tym ani mru, mru
prosze.

> A gory dziekuje.
>
> AS

W. Glaz