On 14 Apr 00 at 7:53, Anna Niewiadomska wrote:

> ********
>
> Ja tam w sprawie kary smierci sklaniam sie ku opcji "pro choice", ale
> interesuje mnie stanowisko polskiej hierarchii koscielnej w sprawie tego
> referendum. Pare lat temu, argumentujac przykazanie "Nie Zabijaj" nie moze
> byc poddawane pod glosowanie, bardzo glosno przeciwstawiala sie ona innemu
> referendum w sprawie tego samego przykazania.
>
> Michal Niewiadomski

   O ile wiem, hierarchia nie zajela dotychczas stanowiska
 w sprawie referendum "stryczkowego". To jakby dosc nowy
 pomysl jest. I pewnie niechetnie stanowisko owo zajma,
 chocby ze wzgledu na to, o czym pisales powyzej. W kwestii
 "hierarchia a referenda" mielismy za to niedawno list
 pasterski, w ktorym sprzeciwiono sie referendum w sprawie
 reprywatyzacji (argumentacja podobna- siodemka zamiast
 piatki ;) Czy kogos interesuje moja opinia o stanowisku
 Episkopatu?

 Andrzej