Pan Michal porownuje (kojarzy) przeprosiny :

>  Niedawno bylismy wszyscy swiadkiem innych przeprosin.
>  Spotkaly sie one z aplauzem swiata, ale nie calego przeciez.
>  Z niektorych stron (feministki, niektre srodowiska zydowskie)
>  daly sie slszec glosy bardzo podobne do powyzszego:
>  ze powiedzieno za malo, albo ze to byl tani gest motywowany
>  biezacymi wzgledami politycznymi. I ze to nie o takie gesty
>  chodzi lecz o zmiane postepowania.
>
>  Mozliwe ze ci co tak mowili powodowani byli wylacznie niechecia
>  do Kosciola Katolickiego i jego przywodcy, a wystapienie arcybiskupa
>  pozbawione bylo takich uczuc wobec czlonkow najpopularniejszej
> [...]

Przyznaje, ze nie spodziewalam sie, ze mozna zdobyc sie na takie
porownanie. Retoryka powinna miec chyba swoje granice.

Prosze mi wobec tego odpowiedziec, gdzie Pan znajduje paralelne
czyny Jana Pawla II w stosunku do ostatnich tylko osiagniec pana
prezydenta :

- demonstracyjne odznaczenie dziennikarzy "Trybuny" (przed miesiacem),
  z ktorych szesciu, czy nawet siedmiu, zajmowalo sie w okresie PRL
  klamstwem zawodowo, z klamstwem katynskim wlacznie,

- demonstracyjne utrzymywanie na etatach (kierowniczych) prezydenckiej
  Kancelarii funkcjonariuszy sluzb specjalnych PRL, ktore byly aktywnie
  zaangazowane jeszcze przed 11 laty w zwalczanie osob, pielegnujacych
  pamiec o ofiarach Katynia (ostatnie ofiary przesladowan przechodzily
  swoja gehenne w drugiej polowie lat 80., kiedy to sam Aleksander Kwas-
  niewski byl czlonkiem najwyzszych wladz PRL)

- niedopuszczenie do uchwalenia przez parlament ustawy o zmianie prze-
  pisow zmierzajacych do ograniczenia niebywale wysokich emerytur dla
  funkcjonariuszy stalinowskiego systemu, ktorzy miedzy innymi przesla-
  dowali rodziny katynskie,

- skandaliczne zachowanie pana prezydenta na grobach ofiar w Charkowie
  (film wideo, panie Krzysztofie, jest dostepny w kraju)
  Przepraszam za moze niezbyt stosowne dywagacje, ale trudno sobie
  wyobrazic, aby np. prezydent Weizman przybyl w podobnym stanie
  do ktoregos z obozow zaglady - po prostu to sie nie miesci w glowie,

Arcybiskup Goclowski kierowal swoje slowa do rodzin katynskich - do ludzi,
ktorzy przez dziesieciolecia byli obiektem cynicznych przesladowan, kpin,
ktorzy nie mogli pielegnowac pamieci o swoich bliskich, itp.
Winni tych przesladowan jeszcze zyja i maja sie dobrze. Z ich strony
nie widac zadnych pojednawczych gestow, a nawet wrecz przeciwnie.
Parasol ochronny nad nimi utrzymuje czytajacy, bez zmruzenia oka, slowa
przeprosin Aleksander Kwasniewski.

Krotko mowiac, trywializuje Pan glebszy problem. Tu nie chodzi o "niechec
do postkomunistycznej partii", tu chodzi o niechec do bezprzykladnego
cynizmu, cynizmu przejawiajacego sie nie tylko w slowach ale i czynach,
osoby piastujacej najwyzszy urzad w panstwie. Poza tym, panie Michale,
arcybiskup nie wybieral terminu homilii - minelo wlasnie 60 lat od tamtego
czasu.

Katarzyna

Odpowiedź listem elektroniczym