Kochani
najlepsze zyczenia wielkanocne:
zdrowia, radosci, szczescia, pogody, wyrozumialosci
i chrzescijanskiej milosci  wszystkim radujacym sie
Zmartwychwstaniem Jezusa Chrystusa sklada
Magda z Nowego Brunszwiku.

A jeszcze przed swietami usmiechnijcie sie przy lekturze
wiersza Ludwika Jerzego Kerna, wygrzebanego w buffalowskich
archiwach, a przeslanego dawno temu ( przeze mnie ) na Polandie:

Przed Wielkanoca

Jesli chodzi o swieta, to ja - wedlug zony - jestem tym napedem,
Ta sila.
Gdyby nie ja,
(Tak mi sie wmawia co roku)
To swiat w ogole by sie nie robilo.
Ale poniewaz kiedys dawno
W mlodosci
Powiedzialem nieopatrznie, ze lubie domowe swieta,
To mi sie to przypadkowe zwierzenie do dzisiaj bezlitosnie pamieta
I powiada: -- Prosze bardzo, chcesz swiat, bedziesz mial swieta!

I od tej chwili zaczyna sie pelny tydzien
Wyjatkowych wrecz przyjemnosci:
Chcesz swiat - to wytrzep dywan,
Chcesz swiat - to umyj okno,
Chcesz swiat - to poszukaj szynki bez kosci,
Chcesz swiat - to omiec sciany, kochany,
Chcesz swiat - to przynies mi z mleczarni smietany,
Chcesz swiat - to kup cos do przybrania stolu,
Chcesz swiat - to oczysc wszystkie piece z popiolu,
Chcesz swiat - to zawies czyste firanki i story,
Chcesz swiat - to na jajkach wymaluj wzory,
Chcesz swiat - to wywiorkuj podloge wiorkami --

Jedyna moja pociecha jest to,
Ze wiorkuje rowniez ten pan, co mieszka pod nami
I ten pan, co mieszka nad nami.

A na koniec, gdy swieta prawie robia wytworne entree,
Ja przy otwartym oknie
Zaplakany jak placzka
Chrzan tre.

Czuje, ze lada chwila odpadnie mi jedna
I druga raczka
I najchetniej bym sobie przycupnal gdzies w katku
I zasnal,
Ale sie boje, ze jak zasne, to mnie obleja czekolada
I dla mojej wlasnej przyjemnosci zrobia ze mnie
Wielkanocnego zajaczka.

             Ludwik Jerzy Kern

Wiersz przekrojowego barda (Izabello, czy wena ciagle dopisuje
Mistrzowi?) ze wspanialej epoki "pre-wyzwolenia kobiet"
(czyz nie byl to raj, drogie siostry?) z najwspanialszymi zyczeniami
pomyslnosci wszelakiej na Wielkanoc, na wiosne i na dzien powszedni
przekazuje Magda.