>    Dobrze ;), ale sa to chyba jednak ludzie dosc rozni (rowniez
>  zalezy to od rodzaju imprezy, czy bedzie to WSOP czy PW,
>  nieprawdaz?), nie da sie ich latwo sprowadzic do
>  wspolnego mianownika.

Alez wcale nie chodzilo mi o generalizowanie czy sprowadzanie do wspolnego
mianownika. Po prostu to taki skrot myslowy. :-)

>        Owsiak tego nie powiedzial, np. "nie uczcie sie". Moze jednak
>     temu dzieciakowi troche zaufac- Pan to jednak jest zwolennikiem
>     strasznego jakiegos konserwatyzmu w wychowywaniu...

Faktycznie nie slyszalem, zeby Owsiak namawial do nie uczenia sie. Natomiast
co do tego konserwatyzmu, to bez przesady, choc nie podoba mi sie rowniez
wychowanie zdecydowanie liberalne.

>       Mowi za siebie, i kto tam zechcialby sie pod tym podpisac...
>     A co Pan chce od moralnosci Munka? Zonaty, dzieciaty, powazny
>     facet przed czterdziestka... ;) Albo taki Kazik Staszewski:
>     miesem rzuci, ale bardzo grzeczny, ulozony, wzorowy maz
>     i ojciec. Przy tym dla wielu idol (Munka T.Love plyta z piosenka
>     "Banalny" nazywa sie akurat "Anty-idol", takze moze
>     zly przyklad wybralem), akurat w dziedzinie zycia rodzinnego
>     chyba sie od niego ludziki nie wypacza, no i poglady
>     gospodarcze ma liberalne, chwali UPR...

A ja na przyklad UPR nie chwale. A co? Jak demokracja to demokracja. :-)

> [...]
>   na czym to polega. Obok jednak takich prawdziwie swietych
>   ludzi mamy i jakichs zlych, walczacych, tropiacych wrogow,
>   nie wiem, liberalow, masonow, Zydow- czesc tej retoryki przejmuja
>   ksieza "przecietni", po parafiach, i u "odwiedzacza Kosciola"
>   niekiedy pozostaje niesmak. Nawet jesli nie ma wyraznych
>   akcentow powiedzmy fundamentalistyczno- nacjonalistycznych,
>   sa inne niemile, nietolerancyjne zwlaszcza wobec stajacych
>   z boku Kosciola sformulowania. A ja faktycznie- ostatnio
>   zwykly odwiedzacz, mam na glowie inne sprawy niz pakowanie sie
>   w jakies z lekka fanatyzujace wspolnoty.

Z tymi wspolnotami, to nie jest tak, ze od razu jakis fanatyzm. Osobisciwe
bylem na spotkaniu, na ktore rowniez przyszlo pare osob otwarcie
deklarujacych sie jako niewierzace, choc zainteresowane nauka Kosciola i
chcace wyrobic sobie wlasne zdanie, dzieki czemu atmosfera nie tylko, ze nie
byla krepujaca, ale tym bardziej naturalna i szczera.

>     A po czym poznac, ze to POP?

POP-y po 501 maja dziewiatke.

>    Andrzej

Michal Sulej