On 23 May 00 at 21:45, [EMAIL PROTECTED] wrote:

> [...]
>
> Genialne spostrzezenie- ale inaczej.
> W.G.

   Czy jednak "Nasz Dziennik" ma monopol na genialnosc _wprost_?
 Tu dygresja gramatyczna: jesli jest "Nasz Dziennik", a np. mnie
 trudno powiedziec, by byl on w jakikolwiek sposob "moj", to
 moze moglbym o nim mowic: "Ich Dziennik"? Albo, z rzadka do nich
 zwracajac sie, "Wasz Dziennik"?

   Ale co z ta genialnoscia? Ja mam moze inne rozumienie tejze,
 w kazdym razie nie posadzalbym o nia redaktorow "Ich Dziennika".
 Skojarzenia to przeklenstwo, ja wychowywalem sie w dziecinstwie
 na bardzo fajnych ksiazkach mlodziezowych radzieckich, byly
 np. "Timur i jego druzyna" Gajdara, albo "Witia Malejew
 w szkole i w domu" nie pamietam kogo, i jeszcze jedna taka
 ksiazeczka, zapomnialem tytulu i autora, bardzo smieszna,
 glownym bohaterem byl chlopiec- niesamowity urwis, Iwan
 Siemionow. W mojej III klasie podstawowki furore zrobilo
 okreslenie z tej ksiazki- U.O. I niektorzy po latach
 sprawiaja wrazenie, jakby byli wlasnie U.O. A co znaczy
 U.O.? Moze kto wymysli? To juz jest przetlumaczone na
 polski, nie po rosyjsku...Jak nikt nie wykombinuje, to
 podam.

  Andrzej

Odpowiedź listem elektroniczym