On 4 Jul 00, at 22:07, Uta Zablocki-Berlin wrote:

> PS:
> Jesli ktos ma ochote rozwiazac logiczna zagadke (szczegolnie zapraszam
> oczywiscie Pana, uwzgledniajac oczywiscie, ze moja logika z pewnoscia calkiem
> odbiega:-): Jest pokoj zamkniety. Wisi tam zarowka. Na zewnatrz pokoju sa trzy
> wlaczniki. Tylko jeden wlacznik zaswieci zarowke. Jak mozna znalesc odpowiedni
> wlacznik, jesli wolno tylko raz wejsc do pokoju i sprawdzic?

Zrodlem informacji moze byc to czy zarowka sie swieci. Sa tylko dwie
mozliwosci a zatem mamy jednobitowa informacje.
Wiemy, ze z trzech wlacznikow tylko jeden jest powiazany z zarowka,
sa wiec trzy mozliwosci. Jednym bitem mozna wyroznic tylko dwie
mozliwosci a zatem MUSIMY miec inne zrodlo informacji poza swiatlem.
Wlaczona zarowka sie rozgrzewa i cieplo pozostaje w niej przez pewien
czas.

OK, wiec trzeba wlaczyc jeden przelacznik na pare minut. Potem go
wylaczyc i natychmiast wlaczyc jeden z pozostalych i bez zwloki
przejsc do nastepnego pokoju.
Jesli zarowka sie nie swieci ale jest ciepla to pierwszy przelacznik
jest wlasciwym. Jesli sie swieci to drugi a jesli sie nie swieci i jest
zimna to trzecie.

Marcin Mankowski