On Thu, 31 Aug 2000 14:33:52 MET Andrzej Szymoszek
<[EMAIL PROTECTED]> writes:

> Polsce,
>
>   No wlasnie. Tak ogolnie. Czego Wy wlasciwie chcecie od Polakow
>  w Polsce. Tylko moze my bysmy cos z tego mieli.

> sytuacji

> ale i wojny

> zaczna
> i bez
>
>    Ja sie po prostu dziwie, dlaczego Panom, tak przeciez krytycznie
>  nastawionym do polskiej "postkomunistycznej" rzeczywistosci,
>  tak bardzo nie podoba sie krytyka tejze rzeczywistosci w wykonaniu
>  Kazika. Przeciez piekne argumenty podaje Wam jak na tacy.

O to chodzi ze takie podawanie na tacy oczywistych spraw
mnie na przyklad nie kreci.Zwykle spodziewam sie od artysty
czegos o wiele wiecej. W dobie kleski urodzaju na sprawozdawcow
rzeczywistosci z objawami amnezji Kazik jest po prostu banalny.

>    Zupelnie tez przekracza moje mozliwosci pojmowania, dlaczego
>  tekst, "przykladajacy" rowno calej klasie politycznej
>  (przeciez jedna z tych "czterech partii", wcale nie
>  lepsza od innych, to SLD) zostal potraktowany jako prezentujacy
>  linie lewicowa, zwiazana z postkomuna. Chyba ze za przejaw
>  myslenia lewicowego uznamy dopuszczalnosc krytycznych wypowiedzi
>  na temat wszystkich- w tym i tzw. prawicy.

W tym przywalaniu po rowno jest metoda a ta mianowicie aby
utrwalic wizerunek SLD jako niby takiej samej partii jak kazda
inna.Ani gorsza ani lepsza a to juz dla SLD nobilitacja.W tym
sensie taki Kazik (co to za zadna opcja sie nie opowiada) jest
bardem lewicy.
Podobnie PZPR w PRL-u zaniepokojona  zbyt duzym wplywem
Kosciola na  spoleczenstwo  probowala go zneutralizowac
wprowadzajac chytrze do szkol elementy religioznawstwa.
Teraz  SLD bryluje jako rzeczniczka relatywizmu wszelkiej
masci tylko bowiem w takim kontekscie moze prezentowc
sie korzystniej.
Kazikowi bezpartyjnemu,bezwynaniowemu,bezideowemu
czy  wreszcie Kazikowi-cynikowi latwo  przychodzi przywalanie
wszystkim ale akurat SLD to juz nie zaszkodzi.Raczej leje
metna wode do jej mlyn.
Marek D.

W takim razie prawica- zakute paly?

>    Andrzej