Polscy reprezentanci zdobyli trzecia
srebrnozlota pare medali.  Jak dotad
Polska w Sydney ma 3 zlote medale,
3 srebrne, a brazowe zlekcewazyla,
machnela reka/.

Medal srebrny druzynowo zdobyly florecistki:
Magdalena Mroczkiewicz, Sylwia Gruchała i Anna Rybicka.
Jest to najwieksze dotad olimpijskie osiagniecie
polskich florecistek.

Zloty medal w dwojkach podwojnych wagi lekkiej
zdobyli wioslarze Sycz + Kucharski .
Prowadzili pewnie od poczatku do samego
konca.  Zakonczyli o ponad dlugosc (dlugiej :-)
lodzi przed drugimi Wlochami. Jest to pierwszy
zloty olimpijski medal Polski w wioslarstwie,
dwunasty w calej historii olimpiad. W poprzednich
olimpiadach Polska zdobyla dwa srebrne
i dziewiec brazowych.

Skrajni pesymisci nie mieli racji przewidujac,
ze Polska uzyska 0-5 medali.  Jednak ponad polowe
olimpiady juz minelo. W drugiej moze mamy wiecej
specjalnosci.  Grupa lekkich pesymistow
oszacowala ilosc polskich medali na 6-10.  Miejmy
nadzieje, ze nie mieli racji.

Juz ponad stu polskich olimpijczykow wrocilo do
kraju via lotnisko na Okeciu (i to pol godziny
przed czasem! :-). To samo lotnisko...
ale to juz inna historia.

            T E S T

Kto ma ochote moze pochwalic sie swoja
wiedza i powiedziec uczestnikom (nie mnie,
ja wiem :-) dlaczego dwojka podwojna liczy
sobie tylko dwoch wioslarzy, a nie czterech?
Podam mozliwosci, choc niekoniecznie
wszystkie celne:

(1) "podwojna" bo przed wyscigiem kazdy
uczenik musi sobie chlapnac nie jedna/,
ale dwie setki wodki?

(2) "podwojna" bo dystans jest dwa razy
razy dluzszy niz przy pojedynczych?

(3) podwojna, bo (powaznie :-) kazdy
wioslarz ma dwa wiosla.

(4) "podwojna" bo wyksztalcenie elementarne
nie wystarcza, zeby dopuscic do konkurencji
-- nalezy wykazac sie conajmniej srednim;
wioslarstwo, w przeciwienstwie do pilki
noznen i boksu, nalezy do sportow "arystokratycznych".

(5) "podwojna" bo kazdy wioslarz w lodce ma dwie funkcje:
wiosluje i steruje.

(6) Slowo "podwojna" zaplatalo sie w wyniku
ewolucji kategorii wioslarskich i dzis nie ma
zadnego praktycznego znaczenia, jedynie
historyczne.

-- Wlodek