Witam,

> Czyli jest Pan przeciwnikiem monarchii?

Tym pytanie mnie Pan troche zaskoczyl. Nigdy prawde piszac glebiej sie nad
tym nie zastanawialem. Analizujac nasza historie to trzeba przyznac, ze
ostatni kroj nam sie niezbyt udal, jezeli tak to mozna okreslic. Sa rozne
monarchie.
Ostatecznie moglbym zaakceptowac monarchie elekcyjna, konstytucyjna lub
parlamentarna. Jest cos w monarchi co mi sie podoba to to, ze nikt
niepowolany, nieznany z zewnatrz moze byc glowa panstwa.
Jak Panu napewno wiadomo ustroje republikanskie wypieraja monarchistyczne,
ktore zaliczam do troche skostnialych, teatralnych nie majacych zadnej sily
prawno- wykonawczej. W ponad 20 krajach swiata istnieje w roznych formach
ustroj monarszy.
Ustroj monarszy jest tez czasami ustrojem jednowladczym zaadoptowanym przez
system komunistyczny. Klasycznym przykladem moze byc Stalin i Mao oraz rzady
w Korei komunistycznej, gdzie system jednowladczy (czerwony) przechodzi w
jednowladztwo dziedziczne a to juz blisko do monarszego.....
Ogolnie nie jestem sympatykiem ustroju monarszego.
Moze ja teraz Panu zadam pytanie: czy widzi Pan w Polsce odrodzenie sie
ustroju monarszego? Jezeli TAK to w jakiej formie i kto bylby na jego czele?

> Socjalizmu tez?

Tak, socjalizmu tez. System kapitalistyczny ma w sobiej swoj "socjalizm",
ktory w zupelnosci wystarcza azeby spoleczenstwo moglo dobrze prosperowac.
Te dodatki socjalne nie maja nic wspolnego z sozjalizmem i niech tak
pozostanie.

> Jezeli nie ma Pan checi odpowiadac na forum listy, moze Pan
> odpowiedziec prywatnie.

Nie zadal mi Pan zadnego osobistego pytanie wiec czemu nie mam publicznie
odpowiedziec.

> Grzegorz Rumatowski

Pozdrawiam.
Stefan Buchholz
PS. Zajrzalem na Pana strone internetowa i widze, ze jest Pan z Poznania.
Czy nie zna Pan przypadkiem mojego znajomego, poeta Zbigniewa Barteczke?