Witam,

> Pytanie dotyczace monarchii postanowilem Panu dlatego, ze deklarowal
> sie Pan jako katolik. Wiedz dziwia mnie Panskie republikanskie
> poglady. Jak Pan wie krol jest jeden a nazywa sie Iesus Rex.

Byli i tacy "cywile", ktorzy rownali sie Bogu...bogom. W Japonii to jeszcze
przetrwa do dzis. Ja osobiscie mam na mysli czysta religie bez takich
dodatkow.
Jak daleko siegam pamiecia zadem ksiadz - katecheta nic mi nie mowil o takim
skoligowaceniu. Wiem, ze cos takiego bylo, ale obowiazywalo w czasach kiedy
biskup a nawet papiez wybierani byli tylko i wylacznie wsrod wysokich rodow.

> Bynajmniej nie jest on krolem elekcyjnym. Calkiem serio, monarchia
> jest, moim skromnym zdaniem, wzorowana na stosunkan "niebianskich".
> Ladnie to opisal X. Piotr Skarga w, bodajze, kazaniu szostym. Jesli
> Pan tekstu "Kazan Sejmowych" nie posiada, chetnie wstukam i Panu
> przesle.

Bardzo chetnie - faktycznie nie posiadam.

> Jak Panu wiadomo, bolszewicy do pary z nazistami wymordowali cala
> nasza elite polityczna i intelektualna, wiec jakos nie widze szans dla
> odrodzenia monarchii, chociaz w Polsce istnieja ugrupowania
> propagujace idee monarchii.

Tak, ale nikt Ich na powaznie nie bierze.

> To mnie cieszy. Znaczy sie, ze zwolennikiem n.p. AWS nie powinnien Pan
> byc.

AWS to konglomerat roznej masi partii i partyjek prawicowo-chrzescijanskich.
Niepodoba mi sie sposob sprawowania wladzy wewnatrz AWS-u. Z drugiej strony
nie widze innej alternatywy na SLD. Moze w Polsce zawiaze sie na powaznie
partia republikanska przystosowana do warunkow polskich.
Powracajac do AWS-u to powstal on przy duzym wkladzie zwiazkowych dzialaczy
przefarbowanych na politykow a to jest wielkim nieporozumieniem.
Zatarl sie podzial na pracodawce i zwiazki zawodowe a to jest sytuacja
chorobliwa na ktorej najmniej zyskaja pracownicy, ktorych zwiazki zawodowe
powinne bronic. Ta obecna Solidarnosc nie ma nic wspolnego z tamta
posierpniowa.
> Grzegorz Rumatowski

Pozdrawiam.
Stefan B.