Panie Romanie, nie ma sie komu z czego tlumaczyc bo niepodwazalnym faktem jest,
ze Zdzislaw Jezioranski pracowal przez jakis czas dla hitlerowskiego zarzadu
nieruchomosci
i dla tego zarzadu administrowal majatkiem pozydowskim. Przyznal to sam w swojej
ksiazce
"Kurier z Warszawy". A wiec niewierni  winni siegnac po ta ksiazke i samemu sie
tego winni doczytac. A teraz, dlaczego Nowak to po latach napisal to chyba niedowiarkom
nie musimy podpowiadac.  Niech sie sami domysla czytajac jeszcze raz ale bardzo
dokladnie
Oswiadczenie prezesa Moskala.

Faktem wartym uwagi jest to, iz toczona jest dosc bezwgledna walka miedzy pewnymi
kregami polonijnymi na ktorych czele stoja wykopani z KPA (m.in. nalezy do nich Nowak
oraz prof. Blejwas, ktorych zamiarem bylo przejecie KPA a jak nie do go calkowiete
rozwiazanie co sie nie udalo),,
z ktorymi zdaje sie mocno sympatyzowac MSZ a znaczna czescia KPA ktorej szefuje
Moskal. Nie mam zadnego
zdania na temat  uczciwej postawy w przeszlosci Jezioranskiego, bo niby na jakiej
podstawie mialbym miec
skoro kopie juz nie tylko pod Polonia  ale Polakami oraz sama Polska. Wiele "sprawek"
ze swojej przeszlosci ukrywa , bedac jednak szantazowany przez strone zydowska?
Od dluzszego juz czasu Jezioranski plecie, ze ma zdobyc jakies dokumenty ktore ponoc
maja
cos tam o nim wyjasnic? Sympatie moje sa  po stronie KPA, ZNP oraz samego Pana Moskala
jesli idzie o stosunki Polonijno-Polskie.  Moskal jednak okazal sie nietuzinkowym
czlowiekiem
oraz koniunkturalista -  i to sie liczy!!!

Przesylam tresc Oswiadczenia nadeslalanego z Belgii;

LIST OTWARTY DO: PREZYDENTA RP A.KWASNIEWSKIEGO, PREMIERA RP J.BUZKA,
MINISTRA SPRAW ZAGRANICZNYCH W.BARTOSZEWSKIEGO

Szanowni Panowie!

Z przerazeniem  wysluchalismy proby publicznego zdyskredytowania przez
Panow prezesa Kongresu Polonii Amerykanskiej E. Moskala. Ataki na jego
osobe odbieramy jako wielkie nieporozumienie. W obecnej dobie, w ktorej
ataki antypolskie w mediach swiatowych nabrzmialy do niebywalych rozmiarow,
trudno jest zrozumiec chec podwazania autorytetu osoby, ktora aktywnie
odpiera wystapienia antypolskie na swiecie.

Mowiac o wizerunku Polski na swiecie, do ktorego odnosicie sie Panowie
w swoich atakach na prezesa Moskala, warto byloby zastanowic sie kto
faktycznie probuje znieslawic narod Polski na swiecie. Wszystko wskazuje
na to, ze polska elita polityczna kieruje swoje zarzuty pod niewlasciwym
adresem.

Agencja Reutera podala 19 kwietnia 1996 nastepujaca wiadomosc:
"Sekretarz generalny Swiatowego Kongresu Zydow I. Singer stwierdzil:
Jesli Polska nie spelni zydowskich roszczen, to stanie na forum
miedzynarodowym" po czym dodal: "Bedzie ona publicznie atakowana
i upokarzana na oczach calego swiata".

Dzis jestesmy naocznymi  swiadkami wypelniania sie tej grozby.
Te jawne deklaracje sa skierowane nie przeciwko jednej osobie lecz
przeciwko calemu narodowi polskiemu. Jak dotad nie slyszelismy zadnego
slowa protestu ze strony wladz polskich.

Kto ma  wobec tego bronic dobrego imienia Polski?

Krzysztof Skotnicki,
Stowarzyszenie Polsko-Belgijskie, 22 kwietnia  2001
---------------------------
A teraz dla niedowiarkow oraz roznej masci filosemitow
artykul jaki sobie zachowalem z Oswiadczeniem odgrazajacym sie Polakom
jakie wydal Sekretarz generalny Swiatowego Kongresy Zydow I. Singer

Jewish Group Threatens Poland over Return of Nazi confiscated property

BUENOS AIRES, Argentina, April 19 (Reuter) - The World Jewish Congress said
on Friday it had run out of patience with Polish authorities and wanted their
immediate commitment to the restitution of Jewish property stolen by the
Nazis and Communists.

``We've been talking to them for four years and they've been jerking us
around, treating us badly, miserably,'' Israel Singer, General Secretary of
the World Jewish Congress, told Reuters in an interview in Buenos Aires.

``They're gonna hear from us until Poland freezes over again, the time is
now. We're not asking for money now, but we're asking them to take the
obligation on themselves,'' Singer said.

Countries that do not take any steps toward restitution of Jewish
property stolen during the Second World War will be ``publicly attacked and
humiliated,'' the Jewish leader said.

He vowed the WJC would take action similar to that taken against Swiss
banks, which have been put under international pressure to return deposits
belonging to Jews killed in the Holocaust, which allegedly still sit in their
coffers.

``More than three million Jews died in Poland and the Polish people are
not going to be the heirs of the Polish Jews. We are never going to allow
this,'' Singer said.

To tyle co moge narazie uczynic dla pelna geba tzw Polakow. Zarazem zycze im
glebokiego przemyslenia
wierzac, ze jednak cos z Oswiadczenia Moskala zostanie w ich lbach.

Janusz Januszewski